“ကဲ
သုတ္သုတ္ေလးတက္မယ္၊ ေနာက္ကားပါလာလို႔၊ ေရွ႕ကတက္သြားတဲ့သူေတြ
အဲဒီအဝမွာ ပိတ္ျပီးရပ္မေနၾကပါနဲ႔ဗ်ာ၊
အထဲလိုက္ဝင္ၾကပါ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘတ္စ္ကားေန႔တုိင္းစီးေနၾကတာပဲ
မေျပာပါရေစနဲ႔………”
မည္သူကစတင္ေခၚေဝၚလိုက္သည္မသိ၊
စပယ္ယာဟု ျမန္မာျပည္တြင္ လူအမ်ားသိထားၾကေသာ ဘတ္စ္ကားလက္မွတ္ေရာင္း၏
တစ္ကိုယ္ေတာ္ ဆိုလိုပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ ျဖစ္္ပါသည္။ ဆိုလိုဟုေျပာရသည္မွာ သူေျပာေသာစကားကို အတြန္႔တက္၍ ျငင္းဆန္မည့္သူမရွိသလို
သံေယာင္ လိုက္၍ ေျပာဆိုမည့္သူလည္း ကင္းမဲ့ေနသည့္ ေပကတ္ကတ္ ေခါင္းမာမာ လူအုပ္ၾကီး၏ တံုဏိဘာေဝတံု႔ျပန္မွုအလယ္တြင္
သူ႔အက္ကြဲကြဲအသံၾကီးမွာ
ေျခာက္ကပ္ကပ္ၾကီး ထြက္ေပၚေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္
ခရီးသည္မ်ားထံမွ သံျပိဳင္ေကာရပ္ပိုဒ္မ်ားလည္း
ရံဖန္ရံခါ ထြက္ေပၚလာတတ္ပါေသးသည္။
ဆိုၾကပါစို႔၊ “ေျမနီကုန္းမွတ္တိုင္ ပါေသးလား” ဟု စပယ္ယာက ေမးလိုက္သည့္အခါမ်ိဳးတြင္ “ပါတယ္ဗ်ိဳ႕” ဟု သံျပိဳင္ဟစ္ေၾကြးၾကပံုက
သံစံုတီးဝိုင္းၾကီး တစ္ဝိုင္းႏွင့္ပင္ ဆင္ဆင္တူေန ေသးေတာ့သည္။ ဘတ္စ္ကားတစ္စီးေပၚမွ ေတးသံသာမ်ားသည္ နိစၥဓူဝ မ.ထ.သကို အားကိုးေနရေသာ လူမ်ားစုအတြက္ေတာ့ ရိုးအီေနေသာ သီခ်င္းေဟာင္းတစ္ပုဒ္လို
ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္
လူအမ်ားစုမွာ ဘတ္စ္ကားေပၚေရာက္သည္ႏွင့္
ရပ္စရာတစ္ေနရာရွာကာ စိတ္ျဖင့္ ျမင္းကုန္းႏွီးေပၚ ရြက္လႊင့္ေနေတာ့သည္။
စပယ္ယာႏွင့္
ဒရိုင္ဘာတို႔၏ ဆဲဆုိေငါက္ငမ္းသံ၊ ေရွ႕ေနာက္ေဘးဘီမွ လူနံ႔၊ ေခၽြးနံ႔တို႔ကို ယာယီေမ့ေလ်ာ့ကာ စိတ္ကူးနယ္ပယ္ထဲ လွည့္လည္လို႔ေနၾကသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ေနာက္ကလူက ဖိတြန္းလိုက္ျပီး၊ ေရွ႕ကလူက တံေတာင္ျဖင့္ေထာက္ထားလိုက္သည့္
အေနအထားမ်ိဳးတြင္မွ မိမိတည္ေနရာႏွင့္ ပထဝီအေနအထားကို သတိျပဳမိျပီး အက်ဥ္းအက်ပ္မွ ရုန္းထြက္ဖို႔ၾကံရပါသည္။
ဤေနရာတြင္
အက်ဥ္းအက်ပ္ဆိုေသာစကားကို
အဂၤလိပ္ေဝါဟာရ crisis ႏွင့္ မွားယြင္းနားလည္သြားျခင္း
မျဖစ္ရေလေအာင္ အနည္းငယ္ရွင္းျပဖို႔လိုလာပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္
ဘာသာစကားမ်ားသည္ တစ္ခါတစ္ရံ ဆိုလိုခ်င္ေသာ အဓိပၸါယ္ကိုရရွိဖို႔ အနည္းငယ္မွ်သာ အသံုးဝင္တတ္ျပီး အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အသံုးမဝင္သည္ထက္ပင္ ဆိုးပါေသးသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ နားလည္မွုလြဲမွားျခင္းသည္
အႏၲရာယ္အေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖိတ္ေခၚေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ယခုကိစၥတြင္လည္း
ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ေသာ အက်ဥ္းအက်ပ္ဆိုသည္မွာ အမွန္တကယ္က်ဥ္းျပီး
အမွန္တကယ္က်ပ္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ဘတ္စ္ကားမစီးဖူးသူမ်ား
မ်က္စိထဲတြင္ျမင္လာေအာင္ ပံုၾကမ္းအနည္းငယ္ ေရးျခစ္ေပးပါရေစ။
ယေန႔ေျပးဆြဲေနေသာ
ဘတ္စ္ကားအမ်ားစုမွာ ကိုးရီးယားထုတ္ ေဒဝူး၊ ဟြန္ေဒးကားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုကားမ်ားတြင္ ဘယ္ညာႏွစ္ဖက္ခြဲ၍ ထိုင္ခံုမ်ားတပ္ဆင္ထားေလ့ရွိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ
ႏွစ္ေယာက္တြဲထိုင္ခံုမ်ားျဖစ္ျပီး တစ္ခါတစ္ရံ လံုးခ်င္းမ်ားသာ တပ္ဆင္ထားသည္မ်ိဳး လည္း
ရွိတတ္ပါသည္။ ဘယ္ဘက္အျခမ္းတြင္ ႏွစ္ေယာက္တြဲထိုင္ခံုမ်ားႏွင့္ ညာဘက္တြင္
လံုးခ်င္းမ်ားသာ တပ္ဆင္ထားသည္မ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါသည္။
ထိုထိုင္ခံုမ်ားေဘးတြင္မွ
လူမ်ားက တန္းစီမတ္တပ္ရပ္ရသည္။ ဘယ္တစ္တန္း၊ ညာတစ္တန္း၊ ခရီးသည္မ်ားလာေသာအခါ
ဘယ္ႏွစ္တန္း၊ ညာႏွစ္တန္း ျဖစ္လာပါသည္။ ခရီးသည္မ်ား ဝင္ထြက္ရန္ အလယ္အူေၾကာင္းမွာ ‘ဆင္သြားလွ်င္
လမ္းျဖစ္’ ဆိုေသာစကားႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ လူ အတင္းတိုးသြားမွသာ
လမ္းျဖစ္ပါေတာ့သည္။
ဤၾကားထဲ ေလာဘၾကီးေသာ စပယ္ယာတစ္ခ်ိဳ႕က
လူသြားလမ္းပါမခ်န္ တြန္းတင္တြန္းထိုး လုပ္လာေသာအခါ ဘတ္စ္ကားအတြင္းမွ သိပ္သည္းဆမွာ ေပါက္ကြဲမွုတစ္စံုတစ္ရာ
ျဖစ္ဖို႔ရာလံုေလာက္ရံုမက ေက်ာ္လြန္၍ပင္ေနခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ ဤမွ်ဆိုလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ေသာ
အက်ဥ္းထဲအက်ပ္ထဲ ဆိုေသာစကားကို သေဘာေပါက္တန္ေကာင္းပါျပီဟု ယူဆမိပါသည္။ သံသရာၾကီးထဲ
လွည့္ပတ္ေနရသလိုလို ထင္မွတ္မွားလာမိသည္။ တစ္မွတ္တိုင္ဝင္၊ တစ္မွတ္တိုင္ထြက္ႏွင့္ ျမိဳ႕တစ္ပတ္ေမာင္းေနသည္မွာ
ဆုိယုအာကာသယာဥ္ ကမာၻတစ္ပတ္ပတ္သည္ထက္ပင္ ၾကာေပလိမ့္ဦးမည္။ ဤေတာ့လည္း စီးနင္းလိုက္ပါလာေသာ
ခရီးသည္မ်ားမွာ ႏိုးတစ္ဝက္၊ အိပ္တစ္ဝက္ျဖင့္ အိပ္ေမြ႔ခ်ခံထားရသူမ်ားပမာ ျဖစ္ေနသည္မွာ
မထူးဆန္းလွေပ။
မွတ္ခ်က္။ ။
အျပည့္အစုံကို မစဥ္းစားမိတဲ႕ ကိစၥ အက္ေဆးစုစည္းမွု စာအုပ္တြင္ ဆက္လက္ ဖတ္ရွုနိင္ပါသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။
အျပည့္အစုံကို မစဥ္းစားမိတဲ႕ ကိစၥ အက္ေဆးစုစည္းမွု စာအုပ္တြင္ ဆက္လက္ ဖတ္ရွုနိင္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment