Tuesday, April 10, 2012

သက္တံဖမ္းသူ



          ေဘာလံုးစကားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ လူငယ္ဆိုသည္မွာ Line up မဝင္ေသးေသာ အရန္ကစားသမားမ်ားသာ ျဖစ္ပါေသးသည္။ ကိုယ့္ထက္ အေတြ႔အၾကံဳ၊ ကၽြမ္းက်င္မွု၊ ၾက့ံခိုင္မွု အဘက္ဘက္က သာေသာသူမ်ားကို အရန္ခံုတန္းက ထိုင္ၾကည့္ျပီး အားက်ေနေသာ အရြယ္ျဖစ္သည္။
            တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ သူသည္ လူၾကီးေယာင္ေဆာင္ထားေသာ ကေလးတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ေနခဲ့ပါေသးသည္။ လြန္းထားထားႏွင့္ တာရာမင္းေဝကို စတင္ဖတ္ရွုစျပဳေနေသာ္လည္း ျမိဳင္ရာဇာတြတ္ပီႏွင့္ ဒီရဲဂ်ာတို႔ကိုလည္း လက္မလႊတ္ေသးေသာအရြယ္ ျဖစ္သည္။ အာႏိုးတို႔၊ စတားလုန္းတို႔ကို က်ိတ္ျပီးအားက်ေနမိေသာ္လည္း ညအေမွာင္ အိမ္သာရွိရာ ထမသြားရဲေသးေသာအရြယ္လည္းျဖစ္သည္။
            တကယ္ေတာ့ လူငယ္ဆိုသည္မွာ ကေလးတစ္ဆ၊ လူၾကီးတစ္ဆ၊ နတ္သားတစ္ဆ အခ်ိဳးက်ေရာစပ္ထားေသာ လူသားျဖစ္ပါသည္။ ကေလးတစ္ေယာက္၏ ျဖဴစင္ရိုးသားမွု မကုန္ခန္းေသးသလို လူၾကီးတစ္ေယာက္၏ လူမွုဆက္ဆံေရးဘဝထဲ စတင္ဝင္ေရာက္ ေနေသာ ကာလလည္းျဖစ္သည္။ အထူးျခားဆံုးမွာ နတ္သားတစ္ပါးလို လွပဆန္းျပားခမ္းနားၾကီးက်ယ္ေသာအရာမ်ားကို စိတ္ကူးေတြးထင္ ခံစားနားလည္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္းပင္။ လူ႔ဘဝ၏ ဘယ္အစိတ္အပိုင္းတြင္မွ မရွိႏိုင္ေသာ အရည္အေသြးပင္ မဟုတ္ပါလား။ (တကယ္ တမ္း လူ႔ဘဝသည္ ဘယ္တံုးကမွ ခမ္းနားျခင္းမရွိခဲ့သလို လွပျခင္းလည္း ကင္းေနခဲ့ပါသည္။)
            ေဘာဂေဗဒရွုေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ေတာ့ လူငယ္ဆိုသည္မွာ အၾကီးမားဆံုးေသာ ဝယ္လုိအား အစုၾကီးျဖစ္ေနခဲ့သည္။ အေရာင္းျမွင့္တင္ေရး မန္ေနဂ်ာမ်ား၏ အဓိက ပစ္မွတ္ဟုဆိုလွ်င္လည္း မွားမည္မထင္။
            သာဓကျပရလွ်င္ နာမည္ေက်ာ္ Levi လီဗိုင္းဂ်င္းကုမၸဏီၾကီးသည္ မူလက အလုပ္သမားလူတန္းစားကို ရည္ရြယ္ထုတ္လုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မွုမရ။ ေနာက္ပိုင္းတြင္လူငယ္ထု၏ သေကၤတအသြင္ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ ေအာင္ျမင္မွုရလာခဲ့သည္။
            တစ္ဖန္ လူငယ္ဆိုသည္မွာ တက္က်မ္းေရး ဆရာမ်ား၏ မကုန္ခန္းႏိုင္ေသာ ေစ်းကြက္ၾကီးလည္းျဖစ္သည္။ ေတာက္မည့္မီးခဲကို ယပ္ခတ္ေပးရေသာအလုပ္သည္ သိပ္မခက္ခဲလွေသာ္လည္း လိုအပ္ေသာအလုပ္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တေစၧမေၾကာက္ ေအာင္ မ်က္စိအတင္းမွိတ္ခိုင္းျခင္းမ်ိဳးကေတာ့ သိပ္လက္ေတြ႔မက်ဟု ထင္မိပါသည္။
            ေသေသခ်ာခ်ာေတြးၾကည့္လွ်င္ လူငယ္ဘဝသည္ အုပ္စုစိတ္ဓါတ္ အျပင္းျပဆံုးကာလလည္း ျဖစ္လို႔ေနသည္ကိုေတြ႔ရပါသည္။ ကိုယ့္အမည္ကို လူအမ်ားေရွ႕ ထုတ္ေျပာဖို႔သာ မဝ့ံမရဲျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမည္၊ လူညီလွ်င္ေတာ့ ဘာမဆိုလုပ္ဖို႔ဝန္မေလးေသာ ကာလ ျဖစ္သည္။
            လူငယ္မ်ား၏ အိတ္ကပ္တိုင္းတြင္မနက္ျဖန္ဆုိတာရွိေနခဲ့သည္။ ထိုမနက္ျဖန္သည္ လူၾကီးဘဝတြင္ အလုိအေလ်ာက္ ကုန္ခန္းသြားရမည့္ သယံဇာတျဖစ္သည္။ လူၾကီးဘဝ၏ ထာဝရ ႏွေျမာတသေနရေသာ အသက္ဇီဝ ျဖစ္သည္။ လူငယ္မ်ားအေပၚ မနာလိုဝန္တိုျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိကတရားခံလည္းျဖစ္သည္။ လူၾကီးတစ္ေယာက္အတြက္ အရာရာတိုင္းသည္ယေန႔အတြက္သာျဖစ္သည္။ သည့္ထက္ ပို၍ ဘာအဓိပၸါယ္မွမရွိႏိုင္ေတာ့။
            သို႔ေသာ္လည္း ထုိမနက္ျဖန္သည္ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးတစ္ခုထက္ ဘာမွမပိုခဲ့။ မနက္အိပ္ရာထသည္မွ ညအိပ္ရာဝင္ခ်ိန္ထိမနက္ျဖန္အတြက္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားေနခဲ့ရသည္။ ကုိယ္တက္မည့္ေက်ာင္းကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔အတြက္လည္းမနက္ျဖန္ကိုေမွ်ာ္ၾကည့္ရသည္။ ကိုယ္ယူမည့္ဘာသာရပ္အတြက္လည္း မနက္ျဖန္ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ရသည္။ ကုိယ္ေရြးခ်ယ္မည့္အလုပ္အကိုင္အတြက္လည္းမနက္ျဖန္ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ရသည္။ တကယ္ေတာ့ လူငယ္ဆိုတာ ဘာမွ်မဟုတ္၊မနက္ျဖန္ႏွင့္ေတြ႔ဆံုဖို႔ ခ်ိန္းဆုိထားေသာယေန႔ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္သာျဖစ္ပါသည္။ ဘာမွမွတ္မွတ္သားသား မက်န္ရစ္ေသာအခ်ိန္ကာလႏွစ္ခု၏ ထင္ရွားသိသာေသာ ဆက္စပ္မွုလည္းျဖစ္ပါသည္။ Side A ႏွင့္ Side B ႏွစ္ခုစလံုးကို တစ္ျပိဳင္တည္း မွတ္သားထားေသာ တိပ္ေခြ တစ္ေခြလိုယေန႔ႏွင့္မနက္ျဖန္ကို တစ္ျပိဳင္တည္း ေနထိုင္အသက္ရွင္ေနရေသာ လူတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ေနခဲ့ေပေသးသည္။
            အကူးအေျပာင္းကာလမွန္သမွ်သည္ တည္ျငိမ္မွုနည္းတတ္ေသာ သေဘာရွိပါသည္။ လူငယ္ဆိုသည္မွာလည္း ကေလးဘဝမွ ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ယူတတ္ေသာလူၾကီးဘဝသို႔ ကူးေျပာင္းေသာ ၾကားကာလတစ္ခုသာျဖစ္သျဖင့္ အင္မတန္ လွုပ္ရွားေျပာင္းလဲမွု မ်ားေသာကာလ ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။ လူငယ္ဘဝ၏ မေရရာမွုမ်ား၊ လူငယ္ဘဝ၏ စိတ္လွုပ္ရွားမွုမ်ား၊ လူငယ္ဘဝ၏ ယံုၾကည္မွုလြန္ကဲျခင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဂ်ဒီစလင္းဂ်ား၏ Catcher in the Rye (ဆရာျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္ေသာေလလြင့္သူ’)သည္ အေကာင္း ဆံုးေဖာ္ျပႏိုင္ေသာဝတၳဳ ျဖစ္ပါသည္။ မူရင္းဝတၳဳ၏ေခါင္းစဥ္ကို တိုက္ရိုက္ျပန္ဆိုရလွ်င္ဂ်ံဳခင္းထဲတြင္ လုိက္ဖမ္းသူဟုအဓိပၸါယ္ရပါသည္။ ဝတၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္လူငယ္ေလးသည္ ေမွ်ာ္မဆံုးေသာဂ်ံဳခင္းၾကီးထဲတြင္ ဘာေတြကိုမ်ား လိုက္လံရွာေဖြေနခဲ့ပါသနည္း။ ဘာေတြကိုမ်ား ဆုပ္ကိုင္ဖို႔ၾကိဳးစားေနခဲ့ပါသနည္း။ မေရရာေသာ သူ႔အနာဂါတ္ကိုလား။ ဒါမွမဟုတ္ ခိုင္ခိုင္မာမာမရွိေသးေသာ သူ၏ ျဖစ္ရွိေနမွု(Identity)ကိုလား၊ မည္သူမွ် အေသအခ်ာမေျပာႏိုင္ပါ။
            အေသအခ်ာေျပာႏိုင္သည္ကေတာ့ လူငယ္ဘဝဆိုသည္မွာ (ဝတၳဳထဲက ညတစ္ညလိုပင္) အလြန္လ်င္ျမန္စြာ ျဖတ္သန္းကုန္လြန္သြားရေသာ ကာလတိုေလးသာ ျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္တစ္ေယာက္သည္ (ပတ္ဝန္းက်င္ ပေယာဂေၾကာင့္ျဖစ္ေစ) လူငယ္ဘဝကို စတင္သာယာစျပဳလာခ်ိန္ေလးတြင္ပင္ လူၾကီးတစ္ေယာက္အျဖစ္ သူကိုယ္တိုင္ပင္ သတိမထားမိဘဲ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသြားရပါေတာ့သည္။ သတိထားမိလိုက္ခ်ိန္တြင္ေတာ့ သူသည္ လူၾကီးလံုးလံုး ျဖစ္ေနခဲ့ေလျပီ။ သူဘယ္တံုးကမွ စိတ္ကူးမၾကည့္ခဲ့ဖူးေသာ တာဝန္ ႏွင့္ဝတၱရားမ်ားသည္ သူ၏အဝတ္အစားမ်ားသဖြယ္ ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္ တစ္သားတည္းျဖစ္ေနသည္ကို အလန္႔တၾကား သိရွိသြားရေသာအခ်ိန္တြင္ေတာ့ သူ၏လူငယ္ဘဝသည္ ႏွေျမာတသဖြယ္ရာ ကုန္ဆံုးေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ျပီျဖစ္ေၾကာင္း စိတ္မပါ့တပါႏွင့္ ဝန္ခံလိုက္ရပါ ေတာ့သည္။
            ဤမွ် တိုေတာင္းလ်င္ျမန္လွေသာ လူ႔ဘဝကာလကေလးတြင္ အဆိုအမိန္႔မ်ား၊ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား၊ ၾသဝါဒအမွာစကားမ်ားျဖင့္ ထပ္မံ၍ ႏွိပ္စက္ရဦးမည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အေတာ့္ကို မတရားရာ က်ေပလိမ့္မည္။ ထို႔ျပင္ ေရွးအဆိုအမိန္႔မ်ားျဖင့္ မြန္းက်ပ္ေလွာင္ပိတ္ ေနခဲ့ေသာ ေခတ္ကာလၾကီးသည္လည္း ကုန္ဆံုးစျပဳလာခဲ့သည္မွာ ထင္ရွားသည္ထက္ ထင္ရွားလာခဲ့ေလျပီ။ ရွင္သန္ျခင္းမရွိေတာ့ေသာ အဆိုအမိန္႔မ်ား ျပိဳက်ပ်က္ဆီးေနသည့္ ယေန႔ Post-modern ေခတ္ၾကီးထဲတြင္ လူငယ္မ်ားအဖို႔ ကိုယ့္အမွန္တရားႏွင့္ကိုယ္ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကသည္ကို သတိထားၾကည့္လွ်င္ သိႏိုင္ေပသည္။ ထို႔အတြက္ ကန္႔ကြက္စရာလည္းအေၾကာင္းမရွိပါ။ ကန္႔ကြက္၍လည္း မရႏိုင္ပါ။ ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ ေျပာခ်င္သည္မွာ လူငယ္ဆိုသည္မွာ မိုးရြာျပီးစႏွင့္ ေနပူခါစ ေပၚလာေသာ သက္တံတစ္ခုႏွင့္ တူပါသည္။ သူ၏အလွကို အားက်မနာလို ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ တကယ့္အရွိတရားမဟုတ္ဟု ျငင္းဆိုေကာင္းျငင္းဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ၎ကို ဖ်က္ဆီး၍မရသလို၊ ဖန္တီး၍လည္းမရႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ မၾကာမီ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ဆံုးသြားရေတာ့မည္ ဆိုတာကိုေတာ့ သတိခ်ပ္ဖို႔ အေရးၾကီးလွပါေတာ့သည္။
March, 2005, The Light of English

No comments: