Tuesday, January 10, 2012

ျပဴတင္း(A Window by Haruki Murakami)


ျပူတင္းနႈတ္ခြန္းဆက္သလိုက္ပါတယ္ေဆာင္းရဲ့ အေအးဓတ္က တစ္ရက္ထက္ တစ္ရက္ ေလ်ာ့နည္းလို့လာခဲ့တယ္၊ အခုဆို ေနေရာင္ခ်ည္က ေနြဦးရဲ့ အေငြ့အသက္ေလးေတြေတာင္ ေဆာင္နွင္းလာခဲ့ပါျပီ၊ ခင္ဗ်ားအေနနဲ့ က်န္းက်န္းမာမာ ရိွလိမ့္မယ္လို့ ကြ်န္ေတာ္ယံုျကည္ ပါတယ္၊တေလာကပို့လိုက္တဲ့ စာက ဖတ္လို့  အေတာ္ေကာင္းပါတယ္၊ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္* နဲ့ဇာတိိုလ္္သီးျကား စပ္ဆက္ျပီး ေရးသားထားတဲ့ အပိုဒ္ေလးက ေရးထားတာ အထူးေကာင္းမြန္လွပါတယ္၊ ေန့စဉ္ဘဝ ရဲ့ အစစ္အမွန္သေဘာကို အေတာ္ေလး ေဖာ္က်ဴးနိင္တယ္လို့ ခံစားမိပါတယ္၊ မီးဖိုေခ်ာင္ရဲ့ ပူပူ ေနြးေနြး ဟင္းနံ့ ေမွြးေမွြးကိုေတာင္ရလာမိတယ္၊ ျကက္သြန္ကို ဓားနဲ့ တစ္ေတာက္ေတာက္ လီွးေနတဲ့အသံကိုေတာင္ ျကားေယာင္လာမိတယ္၊ခင္ဗ်ားရဲ့စာကို ဖတ္ရင္း ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဟမ္ဘာ ဂါအမဲကင္ စားခ်င္စိတ္ေတြ ထိမ္းမနိင္သိမ္းမရ ေပၚလာလိုက္တာ အဲဒီညပဲ အနားက စားေသာက္ဆိုင္ကို ေျပးမိတယ္၊ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ အိမ္နားက ဆိုင္မွာ တကဆက္ စတိုင္၊ ဟာဝိုင္ယီစတိုင္၊ ဂ်ပန္စတိုင္ စသျဖင့္ စသျဖင့္ ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္ ၈ မို်း တိတိ ရိွတယ္၊ တကဆက္ စတိုင္ က ျကီးတယ္၊ သူ့အခိ်န္နဲ့ သူပဲ ရတယ္၊ တကၠဆက္သားတစ္ေယာက္ က တိုကိ်ဳမွာ ဒီလို ဟင္းမို်းရတာ ေတြ့ရင္ အံ့ ျသသြားလိမ့္မယ္၊ ဟာဝိုင္ရီစတိုင္က နာနတ္သီး စိတ္ကေလးေတြ ျဖူးထားတယ္၊ကယ္လီဖိုးနီးယား စတိုင္ ကေတာ့ --- ကြ်န္ေတာ္လည္း မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ ဂ်ပန္စတိုင္ကေတာ့ ဒိုင္ကြန္**ကို ျခစ္ျပီး ျဖူးထားတယ္၊ ဆိုင္က သားသားနားနား အလွဆင္ထားျပီး စားပဲြထိုးမေလး ေတြကလည္း အကုန္လံုး လွတပတေလးေတြခ်ည္းပဲ၊ စကတ္ေတြက တိုမွ တို၊
ကြ်န္ေတာ့္ မွာ စားေသာက္ဆိုင္ရဲ့ အတြင္း ဘက္ အျပင္အဆင္နဲ့ စားပဲြထိုးမေလးေတြ ရဲ့ေပါင္တံ လွလွေလး ေတြကို ေလ့လာဖို့ ရည္ရြယ္ျပီးသြားခဲ့တာမဟုပ္ပါဘူး၊ ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီကို သြားခဲ့တာ ဟမ္ဘာဂါအမဲကင္ စားဖို့ပါ၊ တကၠဆက္စတိုင္ေတြ၊ ကယ္လီဖိုးနီးယား စတိုင္ေတြ ဘာေတြ ညာေတြ မဟုပ္ပါဘူး၊ တကယ့္ ရိုးရိုးတမ္းတမ္း ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္ ပဲ စားခ်င္တာပါကြ်န္ေတာ္က အဲဒီလိုေျပာေတာ့ စားပဲြထိုးမေလးက
ဝမ္းနည္းပါတယ္၊ ကြ်န္မတို့ဆိုင္မွာ ဒီလို ဒီလို စတိုင္ေတြနဲ့ ဟမ္ဘာဂါအမဲကင္ ေတြပဲ ရိွပါတယ္ကြ်န္ေတာ္လည္း စားပဲြထိုးမေလး ကို အျပစ္တင္မေနေတာ့ဘူး၊ သူမက မီနူး ဆဲြတဲ့သူမွ မဟုပ္တာ၊ စားပဲြခံုကေန ပန္းကန္ ငံု့ယူလိုက္တဲ့ အခါ ေပါင္တံ အတိုင္းသား ေပၚသြားတတ္တဲ့ အခု ဝတ္ထားတဲ့ ဒီ ယူနီေဖာင္း ကိုေတာင္မွ သူမ ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာမွ မဟုပ္တာ၊ ကြ်န္ေတာ္လည္း သူမကို ရယ္ျပလိုက္ျပီး ဟာဝိုင္ယီစတိုင္ ဟမ္ဘာဂါအမဲကင္ပဲ မွာလိုက္ေတာ့တယ္၊ သူမ ေျပာသလိုပဲ ကြ်န္ေတာ္ အမဲကင္ကို စားတဲ့အခါ နာနတ္သီးဖတ္ေလး ကို ဖယ္ျပီး စားလိုက္ယံုပဲ ေပါ့။ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ထူးဆန္းတဲ့ ကမၻာျကီးလဲဗ်ာ၊ ကြ်န္ေတာ္ လိုခ်င္တာက လံုးဝ သာမန္ ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခိ်န္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ရနိင္တာက နာနတ္သီး မပါတဲ့ ဟာဝိုင္ယီ စတိုင္ပဲ၊ခင္ဗ်ား ကိုယ္တိုင္လုပ္တဲ့ ဟမ္ဘာဂါအမဲကင္ ကေတာ့ ရိုးရိုးသာမန္ ပဲလို့ ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါတယ္၊ ခင္ဗ်ား စာအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ အေတာင့္တဆံုးက ခင္ဗ်ားလုပ္တဲ့ တကယ့္ကို သာမန္ ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္မိ်ဳး ပါ၊ 
နိင္ငံပိုင္မီးရထားလိုင္းရဲ့ အလိုအေလ်ာက္ လတ္မွတ္ျဖတ္စက္ အေျကာင္းေရးထားတဲ့ အပိုဒ္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ အေတာ္ေလး အေပၚယံ ဆန္သလိုပဲ၊ ျပႆနာ အေပၚ ခင္ဗ်ားျမင္တဲ့ ရႈေထာင့္က ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာဖတ္သူအဖို့ ျမင္ကြင္းကို ထင္ထင္ရွားရွား ပံုမေဖာ္နိင္ဘူး၊ အရမ္းစူးစမ္းတဲ့ ေလ့လာသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို့ သိပ္မျကိုးစားပါနဲ့၊ စာေရးတယ္ဆိုတာ ရွာျကံဖန္တီးရတာ မိ်ဳးပါ၊ဒီစာမွာ ခင္ဗ်ားရ တဲ့ အမွတ္ကေတာ့ ၇၀ ပါ၊ ေနွးေကြးလွတယ္လို့ ဆိုနိင္ေပမယ့္ ခင္ဗ်ားရဲ့ ေရးဟန္က တိုးတက္လာတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္၊ စိတ္ေလာမျကီးပါနဲ့၊ အရင္လိုပဲ ဆက္ျပီးျကိုးစားပါ၊ ခင္ဗ်ားရဲ့ ေနာက္စာကို ကြ်န္ေတာ္ေမွ်ာ္ေနပါ့မယ္၊ အမွန္တကယ္ ေနြဦးေရာက္လာရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေကာင္းလိုက္မလဲေနာ္၊
စာျကြင္း။      ။ ကြတ္ကီးဘူးပို့လိုက္တာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ အရသာလည္း ရိွပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဖဲြ့အစည္းရဲ့ စည္းမ်ဉ္းအရ စာခ်င္းဆက္သြယ္တာအျပင္ လူခ်င္းတိုက္ရိုက္ ဆက္သြယ္တာမို်းကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ တားျမစ္ထားပါတယ္၊ ေနာင္ဆို ခင္ဗ်ားရဲ့ ေစတနာကို ထိန္းသိမ္းထားဖို့ ေမတာ ရပ္ခံပါရေစ။
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေစ၊ ထပ္ျပီး ေက်းဇူးတင္ပါရေစ။

ဒီ အခိ်န္ပိုင္းအလုပ္ကို ကြ်န္ေတာ္ တစ္နွစ္ေလာက္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္၊ အဲဒီ အခိ်န္က ကြ်န္ေတာ့္အသက္ က နွစ္ဆယ့္နွစ္နွစ္၊ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဒီလိုစာမိ်ဳး တစ္လ တစ္လ အေစာင္ သံုးဆယ္ေလာက္ ဖတ္ေနခဲ့ရတယ္၊ တစ္ေစာင္ ကို ယမ္းနွစ္ေထာင္ေပးတယ္၊အဲဒီ ထူးထူးဆန္းဆန္း ကုမ္ပဏီက ကေလာင္ရွင္မ်ားအဖဲြ့ လို့ သူတို့ ဘာသာ နာမည္ေပးထားျပီး အီဒါဘာရီွ ရပ္ကြက္မွာရိွတယ္၊ကုမ္ပဏီရဲ့ ေျကျငာမွာ ဆဲြေဆာင္မႈရိွတဲ့ စာမို်းေရးဖို့ သင္လည္း သင္ယူနိင္ပါတယ္လို့ ေရးထားပါတယ္၊ အဖဲြ့ဝင္သစ္ေတြအဖို့ ဝင္ဝင္ျခင္း ဝင္ေျကးေပးရျပီး ေနာက္ပိုင္း လစဉ္ ေျကးကိုေတာ့ ပံုမွန္ ေပးရပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သူတို့အေနနဲ့ တစ္လကို စာ ေလးေစာင္ ေရးသား ေပးပို့နိင္ပါတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို့ လိုဆရာေတြက သူတို့ရဲ့စာေတြကို ျပန္ျပီး ေျဖျကားေပးရပါတယ္၊ အထက္မွာ ေျဖျကားေပးတဲ့ စာလိုပါပဲ၊ အမွားျပင္ေပးတာေတြ၊ မွတ္ခ်က္ေပးတာေတြ၊ ေနာင္မွာ တိုးတက္လာဖို့ လမ္းညြန္ခ်က္ေပးတာေတြ လုပ္ရပါတယ္၊ စာေပဌာနရဲ့ ေက်ာင္းသားေရးရာ ရံုးခန္းမွာ အလုပ္ ေျကျငာေတြ့ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း သြားျပီး လူေတြ့ ေျဖခဲ့တယ္၊ အဲဒီအခိ်န္က ကိစၥတခု ေပၚတာနဲ့ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ေက်ာင္းျပီးဖို့ တစ္နွစ္ ေနာက္က်သြားတယ္၊ ကြ်န္ေတာ့္မိဘေတြလည္း ကြ်န္ေတာ့္ကို လစဉ္ေထာက္ပံ့ေနတာေတြကို ေလွ်ာ့ရေတာ့ မယ္လို့ ေျပာလာ တယ္၊ ကြ်န္ေတာ့္ဘဝမွာ ပထမဆံုးအေနနဲ့ ကိုယ့္ဝမ္းကိုယ္ေက်ာင္းရတဲ့ အျဖစ္နဲ့ ျကံုတယ္။ လူေတြ့ ေမးျပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ကို စာအေရးအသား အေတာ္မ်ားမ်ား ေရးခိုင္းတယ္၊ တစ္ပတ္ေလာက္ ျကာေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ကိုခန့္လိုက္တယ္။ ဝင္ဝင္ျခင္းတစ္ပတ္ကေတာ့ ဘယ္လို အမွားျပင္ေပးမလဲ၊ ဘယ္လို လမ္းညြန္ခ်က္ေပးမလဲ၊ စတာေတြအျပင္ တျခား လုပ္ငန္းသေဘာ ေတြ ကို ရွင္းျပ သင္ျကားေပးတယ္၊ ဘာမွ အခက္ အခဲမ ရိွပါဘူး။အဖဲြ့ဝင္ ေတြအားလံုးကို ကိုယ္နဲ့ လိင္ ကဲြျပားတဲ့ နည္းျပေတြ နဲ့ တဲြခ်ေပးတယ္၊ ကြ်န္ေတာ့္မွာ စုစုေပါင္း အဖဲြ့ ဝင္ ၂၄ ေယာက္ကို ကိုင္ရတယ္၊ အသက္ကေတာ့ ဆယ့္ေလးနွစ္ကေန ၅၃ နွစ္အထိ အရြယ္စံုပဲ၊ အမ်ားစုက ေတာ့ နွစ္ဆယ့္ငါးနဲ့ သံုးဆယ့္ငါး ျကားပဲ၊ ေျပာရယင္ အမ်ား စုက ကြ်န္ေတာ့္ထက္ ျကီးတယ္၊ ပထမ ဆံုးလကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း လန့္ေနတာေပါ့၊ အမို်းသမီးေတြက ကြ်န္ေတာ့္ထက္ အမ်ားျကီး စာေရးေကာင္းျကတယ္ေလ၊ ျပီးေတာ့ ဒီလို စာေပးစာယူ အေတြ့အျကံု အမ်ားျကီး ရိွထားျကတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ စာတစ္ေစာင္မွ ေလးေလးနက္နက္ ေရးခဲ့ဖူးတာမို်း မရိွ။အဲဒီ ပထမဆံုး လမွာ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဘယ္လို လုပ္ရမွန္းမသိ၊ အဖဲြ့ဝင္ေတြအေနနဲ့ မျကိုက္ရင္ တျခား ဆရာတစ္ေယာက္ ေတာင္း နိင္ခြင့္ရိွတယ္ ဆိုတဲ့ အဖဲြ့ရဲ့ စည္းမ်ဉ္းအရ ကြ်န္ေတာ့္ကို အဖဲြ့ဝင္အမ်ား စုက  မျကိုက္လို့ လဲခိုင္းမွာ စိုးရိမ္ျပီး ေဇာေခြ်းေတြ အျမဲ ပံ်မိတတ္တယ္၊တစ္လကုန္သြားေပမယ့္ ဘယ္အဖဲြ့ ဝင္ကမွ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ့အေရးအသားေတြ အေပၚမွာ ေစာဓက တက္တာမို်း မလုပ္ျကဖူး၊ အဲဒီအစား ကြ်န္ေတာ့္မွာ အဖဲြ့ဝင္ေတြအျကား အရမ္း ေရပန္းစားေနတယ္လို့ ပိုင္ရွင္ကေျပာတယ္၊ ဒီလိုနဲ့ နွစ္လ သံုးလ ကုန္သြားတယ္၊ ကြ်န္ေတာ့္ ရဲ့ လမ္းညွြန္မႈေတြကို ေက်းဇူးတင္တဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္မွာဆုေျကးေတြ ပိုရလာခဲ့တယ္၊ တကယ့္ကို နားမလည္နိင္စရာပဲ၊ ဒီ အမို်းသမီးေတြက ကြ်န္ေတာ့္ကို သူတို့ရဲ့ ဆရာ အျဖစ္ အျပည့္အဝ ယံုျကည္ထားျကတယ္၊ ဒါကို သေဘာေပါက္လာတဲ့အခါမွာ ကြ်န္ေတာ့္အဖို့ သူတို့ရဲ့ စာေတြကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ့ ပူပန္စရာ မလိုပဲ ေဝဖန္နိင္ခဲ့တယ္။တကယ္ေတာ့ အဲဒီ အမို်းသမီးေတြဟာ (တကယ္ေတာ့ အမို်းသား အဖဲြ့ဝင္ေတြလည္း အတူတူ ပါပဲ) အထီးက်န္ ျဖစ္ေနျကတာကို အဲဒီတုန္းကေတာ့ သေဘာမေပါက္ခဲ့ဘူး၊ သူတို့မွာ စာေတြ ေရးခ်ခ်င္မိေပမယ့္ ဘယ္သူ့ကို ရည္ရြယ္ျပီး ေရးရမယ္ မသိဘူး၊ သူတို့ အရြယ္ေတြကလည္း DJ ေတြကို မိတ္ဆက္စာေရးရမယ့္ အရြယ္လည္းမဟုပ္ဘူး၊ အမွားျပင္ေပးတာေတြ ေဝဖန္ခ်က္ေပးတာေတြ ရိွေပမယ့္ သူတို့က အဲဒီလို ပိုျပီး ပုဂၢဳိုလ္ေရး ဆန္တဲ့ စာမို်းေရးခ်င္ျကတယ္။ဒီလိုနဲ့ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ၂၀ ေက်ာ္စအရြယ္မွာ ေဖာ္ေရြေနြးေထြးလွတဲ့ အမို်းသမီး ေဆာင္ထဲ ေရာက္သြားတဲ့ ဒဏ္ရာ အျပင္းအထန္ရေနတဲ့ ပင္လယ္ဖံ်တစ္ေကာင္လို မို်း အဲဒီ အမို်းသမီးေတြရဲ့ စာေတြျကားထဲမွာ ပဲ အခိ်န္ ကုန္ဆံုးခဲ့ရပါတယ္၊ စာေတြကလည္း အမို်းမို်း၊ ပ်င္းစရာ ေကာင္းတဲ့ စာေတြ၊ ရယ္စရာ ေကာင္းတဲ့ စာေတြ၊ ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းတဲ့ စာေတြ၊ စသျဖင့္၊ အံ့ျသစရာ၊ ကံမေကာင္းတာက အဲဒီစာေတြကို သိမ္းထားလို့ မရဘူး (စည္းမ်ဉ္းအရ စာေတြ အားလံုးကို ကုမ္ပဏီ ကို ျပန္ေပးရတယ္) ျကာလာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း အေသးစိတ္ေတြေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ကေတာ့ သူတို့ စာေတြဟာ ဘဝ ရဲ့ ကေပါင္းစံုနဲ့ ျပည့္နွက္လို့ေနတာပဲ၊ အေရးပါလွတဲ့ ဘဝရဲ့ ေမးခြန္းေတြကေန ေသးေသးမွြားမွြား အာဂါနု ေလးေတြ အထိအစံုပဲ၊ ျပီးေတာ့ သူတို့ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေပးတဲ့ အေတြးက ကြ်န္ေတာ့္အဖို့ (၂၂ နွစ္အရြယ္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ေလးအဖို့) အစစ္အမွန္ တရားကေန ထူးထူးဆန္းဆန္း ကဲြထြက္ေနခဲ့တယ္၊ အဲဒီ အခိ်န္က လံုးဝ အဓိပပါယ္မရိွသလိုပဲ၊ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကပဲ ဘဝ အေတြ့အျကံုကင္းမဲ့ေနတာလည္း ျဖစ္ေနလို့လားေတာ့မသိ၊ အခု အခိ်န္မွာ ကြ်န္ေတာ္နားလည္လာခဲ့တာကေတာ့ အစစ္အမွန္တရားဟာ ခင္ဗ်ား လူေတြကိုေျပာျပတဲ့အရာ မဟုပ္၊ ခင္ဗ်ား ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးထားတဲ့အရာပဲ၊ အဓိပပါယ္ကို ေမြးဖြားေပးတဲ့အရာပဲ၊ အဲဒီအခိ်န္ကေတာ့ ဒါကို မသိခဲ့ဘူး၊ မိန္းမေတြကိုလည္း နားမလည္ခဲ့ဘူး၊ ဒါေျကာင့္မို့ သူတို့ရဲ့စာထဲက အရာရာတိုင္းက ကြ်န္ေတာ့ကို ထူးထူးျခားျခား ဘက္နွစ္ဘက္ အေနနဲ့ပဲ ျမင္ေစခဲ့တယ္။
ဒီလိုနဲ့ ကြ်န္ေတာ္ အလုပ္ထြက္ဖို့ အခိ်န္တန္လာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ျကည့္ေပးေနတဲ့ အဖဲြ့ဝင္ေတြအားလံုးက စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေျကာင္း ဖြင့္ဟျကတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရယင္ ဒီ မဆံုးတမ္း စာအေစာင္ေစာင္ေရးေနရမယ့္ အလုပ္ကို ေတာ္ေလာက္ျပီလို့ ခံစား ရတယ္၊ ဒါေပမယ့္  ကြ်န္ေတာ္လည္း ဝမ္းနည္းမႈကို တနည္းတဖံု ခံစားရတာပါပဲ၊ ကြ်န္ေတာ့္အေပၚမွာ ဒီေလာက္လူေတြအမ်ားျကီးက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရိုးရိုးသားသား ဖြင့္ဟတာမို်းကို ေနာင္ဘယ္ေတာ့မွ ျကံုရေတာ့မွာ မဟုပ္ဘူးဆိုတာ သိေနခဲ့တယ္ေလ၊

ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္၊ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ေစာေစာက ေကာက္နႈတ္ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ စာထဲက အမို်းသမီး ကိုယ္တိုင္ လုပ္တဲ့ ဟမ္ဘာဂါအမဲကင္ကို အမွန္တကယ္ကို စားခြင့္ရခဲ့တယ္၊
သူမက ၃၂ နွစ္၊ ခေလးမရိွ၊ ေယာက်ာ္းက ဂ်ပန္မွာ နံပါတ္ငါး လူသိအမ်ားဆံုးလို့ အျကမ္းဖ်င္း ယူဆထားျက တဲ့ ကုမပဏီမွာ လုပ္တယ္၊ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးစာမွာကြ်န္ေတာ္ လကုန္မွာ အလုပ္ထြက္ဖို့ ရိွတဲ့အေျကာင္းထည့္ေရးလိုက္ေတာ့ သူမက ေန့လည္စာ စားဖို့ ဖိတ္တယ္၊ ကြ်န္မ ရွင့္ကို လံုးဝ ပံုမွန္ ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္ လုပ္ေကြ်းပါ့မယ္ လို့ သူမကေရးတယ္၊ အဖဲြ့အစည္းရဲ့ စည္းမ်ဉ္းရိွေပမယ့္လည္း ကြ်န္ေတာ္ သူမဖိတ္ျကားခ်က္ကို လက္ခံဖို့ ဆံုးျဖတ္မိခဲ့တယ္၊ အသက္နွစ္ဆယ့္နွစ္နွစ္အရြယ္ ေယာက်ာ္း
တစ္ေယာက္ရဲ့ စူးစမ္းစိတ္ကို ျငင္းပယ္လို့မရဘူးေလ။

သူမရဲ့ အခန္းက အိုဒါကူ် ရထားလိုင္းနဲ့ မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ပဲ၊ အခန္းက ကေလး မရိွတဲ့ အတြက္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ပဲ၊ ပရိေဘာဂေတြ၊ အလွဆင္မီးလံုးေတြ၊ အမို်းသမီးရဲ့ ဆြယ္တာေတြ အကုန္လံုးက ေဈးျကီးတဲ့ပစည္းေတြမဟုပ္ျက၊ သို့ေပမယ့္ ပစည္းေကာင္းေတြပါပဲ၊ ကြ်န္ေတာ္တို့ နွစ္ေယာက္လံုး အျပန္ အလွန္ အံ့ျသခဲ့ျကတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္က သူမရဲ့ ငယ္ရြယ္တဲ့ အသြင္အျပင္ကို အံ့ျသမိသလို သူမကလည္း ကြ်န္ေတာ့ရဲ့ အျပင္မွာ ေတြ့ရတဲ့ အသက္အရြယ္ကို အံ့ျသေနခဲ့တယ္၊ သူမက စိတ္ထဲမွာ သူမထက္ျကီးလိမ့္မယ္လို့ထင္ထားခဲ့တာ၊ ကြ်န္ေတာ္တို့အဖဲြ့က နည္းျပဆရာေတြရဲ့ အသက္ကို ေဖာ္ျပေလ့ မရိွဘူးေလ၊တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အံ့ျသျပီးျကတဲ့ေနာက္ေတာ့ ပထမဆံုးေတြ့ဆံုမႈရဲ့ ေအးစက္စက္ျဖစ္မႈက ေပ်ာက္သြားခဲ့တယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို့နွစ္ေယာက္သား ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္ ကိုယ္စီ စားျကျပီး ေကာ္ဖီ ေသာက္ျကတယ္၊ စိတ္ထဲမွာ ရထားလြတ္သြားတဲ့ ခရီးသည္နွစ္ေယာက္လိုပဲ ခံစားေနျကရတယ္၊ ေအာက္မွာ သြားေနတဲ့ ရထားေတြကို ျမင္ရတဲ့ သူမ ရဲ့ တတိယထပ္ ျပူတင္းေပါက္နားမွာ ထိုင္ျပီး ရထားအေျကာင္း ေျပာေနခဲ့ျကတယ္၊ ရာသီဥတု က သာသာယာယာေလး၊ အေဆာက္အဦး ဝရန္တာလက္ရမ္းေတြထက္မွာ ေနလွန္းထားတဲ့ အေရာင္စံု အိပ္ယာခင္းေတြ၊ ေမြ့ယာေတြ ကိုေတြ့ေနရတယ္၊ မျကာခဏ ေမြ့ယာကို ျကိမ္လံုးနဲ့ ရိုက္ခါေနတာကို ျကားရတယ္၊ အခုခိ်န္ထိတိုင္ အဲဒီအသံကို ျပန္ျကားေယာင္မိတယ္၊ ထူးထူးဆန္းဆန္း ပဲ ေဝးကြာမႈမရိွသလို ခံစားရတယ္။
ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္ က လံုးဝ ေကာင္းမြန္လွတယ္၊ အနံ့အရသာကလည္း အေတာ္ပဲ၊ အျပင္ဘက္ မ်က္နွာျပင္က ညိုေနတဲ့အထိ ကင္ထားတယ္၊ အတြင္းထဲက အရည္ရဲွြရဲြေလး၊ အခ်ဉ္ရည္ကလည္း စံျပပဲ၊ ကြ်န္ေတာ့္ တစ္သက္မွာ ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ ဟမ္ဘာဂါမို်း မစားဖူးဘူးလို့ေတာ့ မေျပာခ်င္ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ဒီေလာက္ေကာင္းတာမို်း မစားရတာ ျကာခဲ့ျပီလို့ေတာ့ ေျပာ ခ်င္ပါတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီလို ေျပာလိုက္ေတာ့ သူမလည္း အေတာ္ေလး ေက်နပ္သြားတယ္။ေကာ္ဖီေသာက္ျပီးတဲ့ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို့ နွစ္ေယာက္သား Burt Bacharach ဓတ္ျပားကို နားေထာင္ျပီး တစ္ေယာက္ဘဝ အေျကာင္း တစ္ေယာက္ေျပာျကတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ေျပာေလာက္စရာ ဘဝ အေတြ့ အျကံုမရိွေသးတဲ့အတြက္သူမကပဲ အေျပာမ်ားပါတယ္၊ ေကာလိပ္တုန္းက သူမ က စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တယ္လို့ ေျပာတယ္၊ သူမက သူ အရမ္းျကိုက္တဲ့ Francoise Sagan အေျကာင္းေျပာျပတယ္၊သူမက Aimez-vous Brahms ကို အထူးတလည္ ျကိုက္သတဲ့လား၊ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္၌ကေတာ့ Sagan ကို မျကိုက္တာ မဟုပ္ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ လူေတြေျပာသေလာက္ေတာ့ သူမ က ေဈးမေပါလွဘူးလို့ ထင္ပါတယ္၊ ဝထၳဳကို Henry Miller တို့ Jean Genet တို့ လိုပဲ ေရးရမယ္လို့ ဥပေဒမွ မထုပ္ထား တာ၊ဒါေပမယ့္လည္း ကြ်န္မ မေရးနိင္ပါဘူး
စတင္ဖို့ရာ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္က်တယ္ မရိွပါဘူးလို့ ကြ်န္ေတာ္လည္း အားေပးလိုက္တယ္
မဟုပ္ဘူး၊ ကြ်န္မ မေရးနိင္ဘူးဆိုတာ ကြ်န္မသိတယ္၊ ဒါကို သိေအာင္လုပ္ေပးခဲ့တာ ရွင္ပါပဲသူမ က ျပံုးျပီးေျပာတယ္၊ ရွင့္ဆီကို စာေတြေရးရင္း ကြ်န္မ ေနာက္ဆံုးမွာ သေဘာေပါက္လာမိတယ္၊ ကြ်န္မမွာ အဲဒီ လို ပါရမီမို်းမရိွဘူးကြ်န္ေတာ့္မ်က္နွာ ရဲခနဲျဖစ္သြားခဲ့တယ္၊ အခုအခိ်န္မွာေတာ့ အဲဒီ လို မို်း ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ နွစ္ဆယ့္နွစ္နွစ္သားတုန္းကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မျကာခဏ မ်က္နွာက ရဲ ခနဲ ျဖစ္ျဖစ္သြား တတ္တယ္၊
ဟုပ္လား၊ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားရဲ့ အေရးအသားေတြမွာ ရိုးသားမႈ တစ္မို်းကို ေတြ့ရတယ္
သူမ က ျပန္မေျဖပဲ ျပံုးျပီးေနခဲ့တယ္၊ မခို့တယို့ အျပံုးမို်း
အနည္းဆံုး စာတစ္ေစာင္ကေတာ့ ဟမ္ဘာဂါအမဲကင္ ထြက္စား ျဖစ္ေအာင္ လုပ္နိင္ခဲ့တယ္
အဲဒီ အခိ်န္က ရွင္ ဗိုက္ဆာေနခဲ့လို့ ျဖစ္မွာေပါ့
ျပူတင္းေပါက္ရဲ့ ေအာက္မွာ ရထားတစ္စင္းက ေျခာက္ကပ္ကပ္ ဂံု်းဂံု်းဂ်က္ဂ်က္ အသံေပးျပီး ျဖတ္သြား တယ္။နာရီက ငါးနာရီထိုးတဲ့အသံ ျကားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ လည္း ျပန္ဦးမယ္လို့ ေျပာလိုက္တယ္၊
ခင္ဗ်ား အမို်းသားအတြက္ ညစာ ျပင္ေပးရဦးမယ္ မဟုပ္လား
သူက ညဉ့္နက္မွ ျပန္တတ္တာပါသူမက ပါးကို လက္ေထာက္ျပီး ေျဖတယ္၊ သူက သန္းေခါင္မေက်ာ္ပဲ ျပန္မလာတတ္ဘူး’‘သူက အရမ္းအလုပ္မ်ား တယ္ထင္တယ္
ထင္တာပဲသူမက ခဏ တုန့္သြားျပီး ေျပာလိုက္တယ္၊ ကြ်န္မထင္တယ္၊ ကြ်န္မတစ္ခါက ကြ်န္မရဲ့ ျပႆနာကို ရွင့္ကို ေရးခဲ့ဘူးတယ္ထင္တယ္၊ သူနဲ့ ေျပာလို့ မရတဲ့ အေျကာင္းအရာေတြေလ၊ ကြ်န္မ ခံစားမႈေတြကို သူမသိဘူး၊ ကြ်န္မတို့ နွစ္ေယာက္ဟာ မတူညီတဲ့ဘာသာစကားနွစ္ခု ကို ေျပာေနျကသလိုပဲကြ်န္ေတာ့္မွာ သူမကို ဘာေျပာရမယ္မသိ၊ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ့ခံစားခ်က္ေတြကို ရင္ဖြင့္ျပလို့ မရတဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ့ ဘယ္လိုမ်ား အတူ ေန နိင္ခဲ့သလဲ ဆိုတာ နားမလည္နိင္ခဲ့ဘူး၊ဒါေပမယ့္လည္း အဆင့္ေျပပါတယ္သူမက ညင္ညင္သာသာေျပာတယ္၊ တကယ့္ ကို ပံုမွန္အတိုင္းပဲလို့ ထင္ရေအာင္ သူမက ေျပာတယ္၊ ကြ်န္မကို ဒီလို လနဲ့ ခီ်ျပီး စာေတြ ေရးေနခဲ့တာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ ကြ်န္မ အဲဒီစာေတြကို နွစ္သက္ပါတယ္၊ တကယ္ပါ၊ ျပီးေတာ့ ရွင့္ဆီကို စာျပန္ေရးရတာ ကြ်န္မ အတြက္ လြတ္ေျမာက္ျခင္းတစ္မို်းပါပဲ'
ကြ်န္ေတာ္လည္း ခင္ဗ်ား စာေတြကို သေဘာက်ပါတယ္ကြ်န္ေတာ့မွာ သူမစာေတြမွာ ဘာေတြေရးထားသလဲ သိပ္မမွတ္မိေတာ့ေပမယ့္လည္း ဒီလိုပဲ ေျပာလိုက္ရတယ္၊သူမက ခဏေလာက္ စကားမေျပာပဲ နံရံထက္က နာရီကို ျကည့္လိုက္တယ္၊ သူမ ဟာ အခိ်န္ရဲ့ စီးဆင္းမႈကို အာရံုခံေနသလိုပဲ လို့ ထင္ရတယ္
ဘဲြ့ရျပီးရင္ ဘာလုပ္မလဲသူမ ကေမးလိုက္တယ္ကြ်န္ေတာ္မဆံုးျဖတ္ရေသးဘူးလို့ သူမ ကို ေျပာလိုက္တယ္၊ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဘာလုပ္ရမွန္းကို မသိေသး၊ ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီလို ေျပာလိုက္ေတာ့ သူမ က ျပံုးျပန္တယ္၊ ရွင့္အေနနဲ့ စာေရးရတဲ့ အလုပ္မို်း လုပ္သင့္တယ္ထင္တယ္၊ ရွင္က ေဝဖန္သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို လွလွပပ ေရးတတ္တယ္၊ ကြ်န္မမွာ ရွင့္စာေတြကို ေမွ်ာ္ေနမိတတ္တယ္၊ ကြ်န္မတကယ့္ကိုေမွ်ာ္ေနခဲ့တာပါ၊ ေျမွာက္ေျပာတာမဟုပ္ပါဘူး၊ ကြ်န္မ သိသေလာက္ ရွင္က ရွင့္ခဲြတမ္းျပည့္ေအာင္ ေရးေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ အဲဒီမွာ တကယ့္ ခံစားမႈပါတယ္၊ ကြ်န္မ အဲဒီစာေတြ အကုန္ သိမ္းထားတယ္၊ ကြ်န္မ မျကာခဏ ထုပ္ထုပ္ျပီး ျပန္ဖတ္ေလ့ရိွတယ္’‘ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ၊ ဟမ္ဘာဂါ အတြက္လည္း ေက်းဇူးပါပဲ၁၀ နွစ္ေလာက္ ရိွသြားခဲ့ျပီ၊ ဒါေပမယ့္ အိုဒါကူ် ရထားလိုင္းကို စီးတိုင္း သူမတို့ အိမ္နားေရာက္ရင္ သူမနဲ့ သူမရဲ့ ကြ်တ္ကြ်တ္ေလး ကင္ထားတဲ့ ဟမ္ဘာဂါ အမဲကင္ကို သတိရမိတယ္၊ လမ္းတစ္ေလ်ာက္ အေဆာက္အဦးေတြကို ရွာျကည့္ျပီး ဘယ္ျပူတင္းေပါက္ကသူမ ရဲ့ဟာလဲလို့ ကိုယ့္ဘာသာ ေမးမိတယ္၊ အဲဒီ ျပူတင္းေပါက္က ျမင္ကြင္းကို ျပန္စဉ္းစားရင္း ဘယ္နားေလာက္မွာလဲလို့ မွန္းဆမိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ လည္း ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ျပီး မမွတ္မိနိင္ေတာ့။
သူမဟာ အဲဒီမွာ ေနခ်င္မွ ေနပါေတာ့မယ္၊ တကယ္လို့မ်ား ဆက္ျပီး ရိွေနခဲ့ဦးမယ္ ဆိုရင္ အဲဒီ ျပူတင္းေပါက္ေဘးမွာ Burt Bacharach  ဓတ္ျပားကိုပဲ နားေထာင္ေကာင္းနားေထာင္ ေနနိင္ပါေသးတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ သူမနဲ့ နယ္ကံြ် ခဲ့သင့္သလား
ဒါက ဒီအပိုင္းရဲ့ အဓိက ေမးခြန္းပဲအေျဖကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အသိတရားကို ေက်ာ္လြန္ေနခဲ့တယ္၊ အခုအခိ်န္ထိ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အေျဖမရိွ၊ တကယ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ ဘယ္ေတာ့မွ နားမလည္နိင္မယ့္အရာေတြက အမ်ားျကီးပါပဲ၊ ဘယ္ေလာက္ နွစ္ပဋိေစဒ ျကာပေလ့ေစ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ကြ်န္ေတာ္တို့မွာ အေတြ့အျကံုေတြ ျကြယ္ဝခဲ့ပါေစ၊ နားလည္နိင္မွာ မဟုပ္ဘူး၊ ကြ်န္ေတာ္ တတ္နိင္တာက သူမ ရိွနိင္မယ့္ ေနရာကို ရထားေပၚကေန ျကည့္ေနမိတာပဲ၊ တခါတရံ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ဒီျပူတင္းေပါက္ေတြ အကုန္လံုးက သူမ ျပူတင္းေပါက္ေတြပဲလို့ ထင္လာမိတယ္၊ တခါတရံမွာ ေတာ့ ဒီျပူတင္းေပါက္ေတြ တစ္ခုမွ သူမ ျပူတင္းေပါက္ေတြ မဟုပ္ဘူးလို့ ထင္မိျပန္တယ္၊ ျပူတင္းေပါက္ေတြ ကေတာ့ အမ်ားျကီး ရိွေနခဲ့တယ္။   ။
* hamburger steak
** daikon=မုန္လာဥျဖူ

A Window by Haruki Murakami
ကို Jay Rubin ၏ English Translation မွတဆင့္ ျပန္ဆိုပါသည္။


No comments: