Saturday, May 12, 2012

ေပ်ာက္ေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္



            တခ်ိဳ႕အရာေတြက ေပ်ာက္လို႔ေပ်ာက္မွန္းမသိေလာက္ေအာင္ ေပ်ာက္ေနတာမ်ိဳး၊ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ သတိရသြားေတာ့မွပဲ ေပ်ာက္ေနမွန္းသိေတာ့တယ္ဆိုတာမ်ိဳး၊ အိမ္က ခ်ိန္ခြင္ကလည္း ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းကမွန္းမသိ ေပ်ာက္ေနခဲ့တယ္။ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ သတင္းစာအေဟာင္းေတြ ေရာင္းမယ္လုပ္ေတာ့ ရွာလို႔မရေတာ့ဘူး။
            အိမ္မွာေတာ့ ခ်ိန္ခြင္ဆိုတာ မီးဖုိေခ်ာင္သံုးပစၥည္းေတြလို ေန႔စဥ္မျပတ္ သံုးစရာလည္းမရွိပါဘူး။ ပစၥည္းအေဟာင္းေတြ၊ စကၠဴအေဟာင္းေလးေတြ စုျပီးေရာင္းမွသာ သံုးတာမဟုတ္လား။ အေဟာင္းဆိုတာလည္း အသစ္ေတြ အမ်ားၾကီး စုေဆာင္းျပီးမွ ရတာမ်ိဳးဆိုေတာ့ ခ်ိန္ခြင္ဆိုတာ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ပစၥည္းျဖစ္ေနတာလည္း မဆန္းပါဘူး။
            ကိုယ့္လိုပဲ အိမ္နီးခ်င္းေတြကလည္း ခ်ိန္ခြင္ဆိုတာကိုတစ္ခါသံုးပစၥည္းလို သေဘာထားပံုရပါတယ္။ အလိုရွိတဲ့အခ်ိန္မွပဲ အေျပးအလႊားဌားရမ္းျပီး က်န္အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ ကိုယ္နဲ႔မသက္ဆိုင္သလို၊ ကိုယ္နဲ႔မအပ္စပ္သလိုမ်ိဳး ေနၾကျပန္ပါတယ္။ သူတို႔ ေျပာတာက ေနရာတကာတိုင္း ကိုယ့္ခ်ိန္ခြင္နဲ႔ လိုက္ခ်ိန္ေနလို႔မွ မရတာတဲ့။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ခ်ိန္ခြင္ဆိုတာ ထားလည္း အလကားေပါ့တဲ့။
            အဲဒီေတာ့ ခ်ိန္ခြင္ဟာ အိမ္မွာ သူ႔အတြက္ ေနရာမရွိဘူးဆိုတာ သေဘာေပါက္လို႔ပဲ အလိုက္တသိ ထြက္ခြာသြားတာလား၊ ဆိုလိုတာက အမွန္တကယ္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အသိသညာထဲမွာပဲ ေမ့ေလ်ာ့ေပ်ာက္ကြယ္ေနခဲ့တာလားဆိုတာေတာ့ အေတာ္စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါ။ ေပ်ာက္ေနတဲ့အရာေတြဟာ ရွိေနတဲ့အရာေတြထက္ ပိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္သလားမဆိုႏိုင္ပါဘူး။ မ်က္စိေရွ႕မွာရွိစဥ္တုန္းက သတိမထားမိတဲ့အရာေတြဟာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားမွ ထင္ရွားလာၾကပါတယ္။ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ရွိလာၾကပါတယ္။ ပံုရိပ္ေတြက မျပတ္သားေပမယ့္ တည္ရွိမွုက ပိုသိသာလာေစပါတယ္။ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အရာေတြရဲ႕ တည္ရွိမွုဟာ လံုးဝျဒပ္မဲ့သေဘာေဆာင္ျပီး တိတ္တဆိတ္ႏိုင္လြန္းပါတယ္။ မွုန္ဝါးဝါး အသံတိတ္ရုပ္ရွင္ကားတစ္ကားကို ၾကည့္ရသလိုမ်ိဳးနဲ႔ ဆင္ေလမလားမသိ။
            ေပ်ာက္ေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္ဟာ ေပ်ာက္ေနတဲ့အတြက္ တည္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ေပ်ာက္ေနတဲ့အတြက္ တည္ရွိခဲ့တာကို ပိုေသခ်ာေစသလိုပါပဲ။ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြဟာ ေပ်ာက္ေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္ကို ေမးလာၾကပါျပီ။ ေပ်ာက္ေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္ဟာ အားလံုးရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာတဲ့သေဘာ။ ရုပ္ပစၥည္းျဖစ္တဲ့ခ်ိန္ခြင္ဟာ နာမ္သေဘာတစ္ခုအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းျပီး လူေတြရဲ႕စိတ္ထဲ ဝင္ေရာက္ေနရာယူလာတဲ့ သေဘာ။
            ေပ်ာက္ေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္ဟာ ရွိေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္ေတြနဲ႔ မတူဘူး။ သူရဲ႕ ထူးျခားသာလြန္တဲ့အခ်က္ကေပ်ာက္ဆံုးေနျခင္းပါပဲ။ အဲဒီအခ်က္ကပဲ သူဟာ ရွိေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္ေတြထက္ တန္ဖိုးရွိေနခဲ့တယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာရွိေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္ကို ေစ်းမွာ သြားဝယ္လို႔ရေပမယ့္ေပ်ာက္ေနတဲ့ခ်ိန္ခြင္ကိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေပးေပး ဝယ္လို႔မရႏိုင္ဘူး မဟုတ္လား။
            ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ျမိဳ႕ၾကီးေတြ၊ တိုက္ၾကီးေတြ၊ ယဥ္ေက်းမွုအေဆာက္အဦးေတြဟာ အျမဲထာဝရ ေျပာဆုိေနၾကရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အဲဒီေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အရာေတြဟာ တည္ရွိေနတဲ့အရာေတြရဲ႕ အရင္းမူလလို႔ ေတာင္ ထင္ေယာင္လာမိၾကတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့အရာေတြဟာ အျခားဒိုင္ေမးရွင္းမွာ တစ္ျပိဳင္တည္း ဆက္လက္တည္ရွိ ျဖစ္တည္ေနဆဲပဲလို႔လည္း ယူဆတတ္ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆင္ျခင္တံုတရားကေပ်ာက္ဆံုးမွုဆိုတာကို လက္ခံဖုိ႔ ခဲယဥ္း တယ္မဟုတ္လား၊ စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ အရာဝတၳဳတစ္ခုအေနနဲ႔ ျမင္ႏိုင္တဲ့အရပ္ကေန မျမင္ႏိုင္တဲ့အရပ္ကို ေရာက္ရွိသြားဖို႔သာ ရွိပါတယ္။တည္ရွိေနရာကေနမတည္ရွိေတာ့ဘူး။ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျပီဆိုတာကို ဘယ္လိုမ်ား နားလည္ရပါ့မလဲ။ ဒီေတာ့ကာ လူေတြရဲ႕စိတ္မွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြား တဲ့အရာမွန္သမွ်ကို အျခားမျမင္ႏိုင္တဲ့ ဒိုင္ေမးရွင္းထဲ ေရာက္ရွိသြားၾကတယ္လို႔ ထင္ၾကတာ အဆန္းေတာ့လည္း မဟုတ္ျပန္ဘူးေလ။
            ဒီေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အရာေတြဟာ မျမင္ႏိုင္တဲ့အရပ္၊ မၾကားႏိုင္တဲ့အသံ၊ မသိႏိုင္တဲ့သေဘာေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားၾကတယ္။ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အရာေတြဟာ တျဖည္းျဖည္းလွ်ိဳ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္တဲ့အရာေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားၾကတယ္။ တစ္စတစ္စနဲ႔ နက္နဲတဲ့ ဂမ႓ီရ ေလာကနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္လာခဲ့တယ္။ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အရာေတြဟာ တည္ရွိေနတဲ့အရာေတြကို တစ္နည္းတစ္ဖံု ၾသဇာလႊမ္းမိုးေနခဲ့တယ္။ ျပိဳက်သြားတဲ့ ေမွ်ာ္စင္ညီေနာင္ၾကီးဟာ မ်ိဳးဆက္ေပါင္းမ်ားစြာကို လႊမ္းမိုးေနမယ့္သေဘာမ်ိဳးေပါ့။ ေဒးဗစ္ေကာ့ပါဖီးဟာ ေလဘာတီရုပ္တုၾကီးကို ေဖ်ာက္ျပ ျပီးကမာၻေက်ာ္သြားခဲ့တယ္။ သူဟာ အဲဒီရုပ္တုၾကီးကုိ ဖန္တီးခဲ့ရင္ေတာင္ ဒီလို ေက်ာ္ၾကားပါ့မလား မသိ။
            ရုပ္ရွင္ေတြက တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ရွာေဖြေနၾကတဲ့ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ မိသားစုေတြအေၾကာင္း ရိုက္ၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အေျခခံသီအုိရီကေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့အရာေတြဟာ တစ္ခ်ိန္မွာ ျပန္ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ကြဲကြာေနသူေတြဟာ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ေတြ႔ဆံု ၾကမွာပဲ။ အဲဒီရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ဘဝဟာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့သူေတြကို ရွာရင္းနဲ႔ပဲ ကုန္ဆံုးၾကရတယ္။ ဒါကပဲ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝအဓိပၸါယ္တစ္ခုလို၊ ဘဝရဲ႕အစစ္အမွန္ တည္ရွိမွုဟာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ တစ္စံုတစ္ရာကို ရွာေဖြေနျခင္းပဲလို႔ ညႊန္းဆိုေနသလိုပါပဲ။
            ဒီလို ရုပ္ရွင္ေတြ၊ ဝတၳဳေတြ အလိုအရေတာ့ ေပ်ာက္ေနတဲ့အရာေတြဟာ မရွိေတာ့တဲ့အရာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုအထိ ကြဲကြာေနၾကတဲ့ မဆံုႏိုင္ၾကတဲ့ အရာေတြသာ ျဖစ္လို႔ေနပါတယ္။ ဒါကလည္း စာေရးသူရဲ႕ အျမင္၊ သိမွတ္နားလည္ထားမွုနဲ႔ ျဖစ္လိုေဇာေတြေပၚမွာ တည္ေနတယ္ မဟုတ္လား။ တစ္နည္းအားျဖင့္ စာေရးသူတည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေလာကထဲမွာ ဖန္တီးထားတဲ့ အမွန္တရားတစ္ခုသာ မဟုတ္လား။
            တကယ့္အျပင္ေလာကမွာေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အရာေတြဟာ မရွိေတာ့တဲ့အရာေတြေကာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အရာေတြကို တစ္ခ်ိန္မွာ မလြဲမေသြ ျပန္လည္ေတြ႔ရမွာပဲလို႔ ဘယ္သူအာမခံႏိုင္ပါသလဲ။ ေပ်ာက္ဆံုးမွုဟာ ထာဝရဆံုးရွံုးမွုပဲဆိုတာသိရင္ လူေတြ လက္ခံႏိုင္ပါ့မလား။
            ခ်ိန္ခြင္တစ္လက္ေပ်ာက္တာကို ဋီကာဖြဲ႔လွေခ်လားလို႔ ေျပာရင္လည္း ခံရမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေပ်ာက္ဆံုးမွုဆိုတာ အလြန္မေရရာတဲ့ စိတ္အေနအထားတစ္ခု မဟုတ္လား။ တည္ရွိေနတဲ့အရာေတြ၊ ဆံုးရွုံးသြားတဲ့ မတည္ရွိေတာ့တဲ့ အရာေတြမွာရွိတဲ့ ေသခ်ာျခင္းမ်ိဳးေတြ ကင္းမဲ့ေနတယ္ မဟုတ္လား။ ဒီလို ရွိ၊ မရွိ အေနအထားႏွစ္မ်ိဳးလံုး ေရာစပ္ေနတဲ့ ‘ေပ်ာက္ဆံုးျခင္းဟာ ျဖစ္တည္မွုရဲ႕ ဆန္းၾကယ္လွတဲ့ ဒိုင္ေမးရွင္းေပပဲလား။
            ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္ခ်ိန္ခြင္ကေတာ့ ေပ်ာက္ေနခဲ့ပါျပီ။
            ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ခ်ိန္ခြင္ဟာ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ကမာၻေပၚက ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီးျဖစ္တဲ့ ျမိဳ႕ၾကီးေတြ၊ တိုက္ၾကီးေတြ၊ ကၽြန္းၾကီးေတြေပၚကိုပဲ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ျပီလား။ ဘာျမဴဒါၾတိဂံထဲမွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားၾကတဲ့ ေလယာဥ္ေတြ၊ သေဘၤာေတြလို လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္တဲ့ ေပ်ာက္ဆံုးနယ္ေျမထဲပဲ ေရာက္ရွိေနခဲ့ျပီလား။ တကယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ရဲ႕ ေခ်ာင္တစ္ေခ်ာင္မွာမ်ား တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ျပန္လည္ေတြ႔ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္…………
            ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အိမ္မွာ ဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာေဟာင္းေတြ အေတာ္ပံုေနခဲ့ပါျပီ။

1 comment:

ေကပိုး said...

တခ်ိဳ႕ အရာေတြဟာ တစ္ေနရာရာမွာ ပံုစံတစ္မ်ိဳးနဲ႕ ရွိေနႏိုင္မယ္လို႔ ေတြးၿပီးေတာ့ ေတာ့ စိတ္ကိုး အားေပးမိတယ္.. (ဥပမာ.. ထာဝရ ခြဲခြာသြားတဲ့ လူတစ္ဦးကို လြမ္းဆြတ္မိတဲ့အခါမ်ိဳးေပါ့.. )