Friday, June 22, 2012

သူ႔စာကိုယ့္စာ



            တကယ္ေတာ့ စာႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိ။ ကိုယ္ေရးထားတဲ့စာ၊ သူမ်ားေရးတဲ့စာ၊ တျခား မရွိ။
            ျပန္ၾကည့္ေတာ့ သူမ်ားစာကို ဖတ္တဲ့အခါ ဘယ္လိုေရးထားသလဲ ဆိုတာထက္ ဘာေရးထားသလဲကို ပိုအာရံုစိုက္မိ၊ သေဘာက လူစိမ္းတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔တဲ့အခါ သူ႔ရဲ႕အေပၚယံအသြင္အျပင္ထက္ သူဘယ္သူလဲဆိုတာ အာရံုစိုက္မိသလိုမ်ိဳး။ ကိုယ့္စာ ကိုယ္ဖတ္တဲ့အခါမွာေတာ့ ဘာေရးထားသလဲထက္ ဘယ္လိုေရးထားသလဲကို ပိုအာရံုစိုက္မိ၊ ေျပာရရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မွန္ထဲျပန္ၾကည့္သလိုေပ့ါ၊ ကိုယ္ဘယ္သူလဲဆိုတာထက္ ကိုယ့္ပံုပန္းသ႑ာန္ကို ပိုအာရံုေရာက္ေနတာမ်ိဳးနဲ႔ တူေနမလား။
            သူမ်ားစာဖတ္ရတာ အိပ္မက္မက္ေနသလိုပဲ၊ ဘယ္ေရာက္မယ္မွန္းမသိဘူး၊ ေခၚရာလုိက္ေနရတာ သိသလိုလိုနဲ႔ ဘာမွလည္း ေရေရရာရာမရွိ၊ ေနရာအႏွံ႔ေရာက္တဲ့ ခရီးသြားလို ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဓါတ္ပံုအပိုင္းအစေတြပဲရွိ၊ ေသေသခ်ာခ်ာေျပာႏိုင္တာ ခရီးစဥ္မွတ္တမ္းပဲရွိ၊ ဘယ္သူဘယ္ဝါ ဘယ္မွာဘာျဖစ္ဆုိတာမ်ိဳး၊ သူမ်ားကို ျပန္ေျပာျပ၊ ေျပာမရတာ အိပ္မက္ရဲ႕အေတြ႔အၾကံဳ၊ ေျပာမျပႏိုင္တာ အႏုပညာ၊ အဲဒါကလြဲလို႔ က်န္တာေျပာၾက။ သိထားတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ၊ ဒႆနေတြ ဆင္ျခင္တံုတရားေတြ၊ ေလာကနီတိေတြ၊ ၾကားဖူးနားဝေတြ အားလံုးဆက္စပ္ျပီး ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ ရေအာင္ ဖန္တီးၾက။ ေရွ႕ေနာက္ညီတဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးသင့္တဲ့အရာျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္ထုပ္ပိုးလို႔။
            ဒီလိုနဲ႔ ဝတၳဳဟာ ဝတၳဳထဲမွာပဲ က်န္ခဲ့၊ အိပ္မက္ဟာ ႏိုးတဲ့အခါ ေပ်ာက္သြားသလိုမ်ိဳး။ တကယ္ေတာ့ အိပ္မက္ဟာ ဦးတည္ရာမဲ့၊ ဒါေပမယ့္ အိပ္မက္က ႏိုးတဲ့အခါ ပိုျပီးဦးတည္ရာမဲ့သြားတယ္။ ဝတၳဳအေဆာက္အအံုထဲမွာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္မရွိ၊ ဒါေပမယ့္ ဝတၳဳဆံုးသြားမွ ကိုယ့္ရဲ႕ ေပ်ာက္ဆံုးမွုဟာ ထင္ရွားလာခဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္ထပ္ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ထပ္ရွာ၊ ဖတ္ရွု၊ ေဆးသမား ေဆးအရွိန္ေလ်ာ့သြားတဲ့အခါ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ျဖစ္သလို စာသမား စာအုပ္ထဲမွာ မေနရရင္ မအီမသာနဲ႔။ ဘယ္မွ သြားခ်င္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္မွ မေရာက္တဲ့စာဘဲ ဖတ္ေနေတာ့တာ။ ဦးတည္ရာမဲ့တာကိုက အိပ္မက္နဲ႔ အႏုပညာရဲ႕ လူမသိ သူမသိ ခမ္းနားမွုပဲ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္မွ မသြားခ်င္တဲ့သူေတြ စာဖတ္ၾကတယ္။ စာဖတ္တဲ့သူေတြ ဘယ္မွ မေရာက္ၾကဘူး၊ ဘာမွ မျဖစ္ၾကဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ ေနရာတိုင္း ေရာက္ခဲ့ျပီးျပီ၊ အကုန္လံုး ျဖစ္ခဲ့ျပီးျပီ၊ ဒါေပမယ့္ အိပ္မက္ထဲမွာ၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အိပ္မက္ထဲမွာ။
            တစ္ဖက္မွာလည္း လူဟာ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ မွန္ထဲၾကည့္ျပီးခ်င္ၾကတယ္။ ကိုယ့္အသံကိုယ္ ျပန္နားေထာင္ျပီး ပိုေကာင္းေအာင္ဟစ္လာၾကတယ္။ ကိုယ့္စာကိုယ္ဖတ္ျပီး ပိုေကာင္းေအာင္ ေရးလာၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ စာေရးျဖစ္တယ္။
            စာေရးတဲ့အခါတိုင္း စကားလံုးေတြက ေရြ႕ေမ်ာေနၾကတယ္။ တစ္လံုးေရးျပီး ေနာက္တစ္လံုးနဲ႔ အစားထိုး၊ မၾကိဳက္လို႔ မူလစာလံုး ျပန္သံုး၊ ျပင္လို႔ ဖ်က္လို႔ ေျပာင္းလဲလုိ႔မဆံုး၊ စကားလံုးေတြက ဘယ္ေတာ့မွ ျငိမ္သြားတယ္မရွိ၊ ခဲသြားတယ္မရွိ။ ခဲတံကို လႊတ္ခ်လိုက္၊ စာအုပ္ကို ပိတ္လိုက္ မွပဲ ကိစၥျပတ္တယ္။
            အဲဒီေတာ့ စာအုပ္ကို ဖြင့္လိုက္တိုင္း၊ ခဲတံကို ေကာက္ကိုင္လိုက္တိုင္း စကားလံုးေတြဟာ hot plate ေပၚ ျပန္ေရာက္လာတဲ့ ဟင္းတစ္ခြက္လို ျပန္လည္ဆူပြက္လာစျမဲ။ လူဟာ စကားလံုးေတြနဲ႔ ျပန္လည္ ေပ်ာ္ေမြ႔လို႔။ ဒါကိုပဲ စာေရးတာလုိ႔ ေခၚမလား။
            ေစာေစာက ေျပာသလို ကိုယ္စာကိုယ္ဖတ္တဲ့အခါ အေရးအသားကိုပဲ ဂရုစိုက္ေနမိတယ္။ အိပ္မက္မက္ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပံုဆြဲေနတာမ်ိဳး၊ အိမ္အလွဆင္ေနတာမ်ိဳး၊ အိပ္မက္နဲ႔ေျပာင္းျပန္ အလြန္အမင္း ႏိုးၾကားလြန္းေနခဲ့၊ ႏွုတ္မရေအာင္ ဟိုးေအာက္ေျခအထိ နက္နက္ရွိုင္းရွိုင္း စူးစိုက္လို႔။
            ကိုယ့္စာကိုယ္ဖတ္ရတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မမွတ္မိေအာင္ ျပင္ဆင္ျပီး မွန္ထဲ ျပန္ၾကည့္မိသလိုမ်ိဳး၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္တစ္မနက္လံုး ထိုင္မွ်ားထားတဲ့ ငါးေတြကို ျပန္ထုတ္ၾကည့္ျပီး အံ့အားသင့္ေနမိသလိုမ်ိဳး။ ဒီေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ အေသခံဗံုးခြဲျပီးစ အပ်က္အစီး အစအနေတြနဲ႔ ျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ရွုေနတဲ့ ေနာက္ကြယ္က စီစဥ္သူရဲ႕ ေက်နပ္ပီတိျဖစ္မွုမ်ိဳးနဲ႔ေပါ့။
            တကယ္ေတာ့ ကိုယ္ေရးထားတဲ့စာ ကိုယ္ျပန္ဖတ္ရတာ ကိုယ့္ဓါတ္ပံုေတြ ကိုယ္ျပန္ထုတ္ၾကည့္သလိုမ်ိဳး အဓိပၸါယ္သိပ္ရွိလွတယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘယ္မွာ ေမ့ထားခဲ့မိမွန္း မသိတဲ့သူေတြအတြက္ေတာ့ ဒါဟာ လံုးလံုးအဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့တဲ့ အလုပ္လုိ႔ မဆို ႏိုင္ေပဘူးေပါ့၊ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မွ်ားယူဖို႔ အေကာင္းဆံုးအလုပ္က စာေရးျခင္းပဲ မဟုတ္လား။
            ဘယ္မွမသြားတဲ့သူေတြ စာဖတ္ၾကသလို၊ ဘယ္မွမသြားတဲ့သူေတြ စာေရးၾကတယ္။ အဲဒီ စာထဲမွာ အခ်ိန္နဲ႔ေနရာဟာ ခဲလို႔ ပံုေဆာင္ခဲျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္နဲ႔ ေနရာဟာ ဘယ္မွာမွ မရွိဘူး၊ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွလဲ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။
            ဒါေပမယ့္ အမွန္တကယ္ ရွိေနတာ ေသခ်ာတယ္။ မနက္က ေတြ႔လိုက္ရတဲ့ ေနမင္းၾကီးဟာ အဲဒီမွာလည္း ထြက္ျပဴေနလိမ့္မယ္။ အခု နားထဲမွာ ၾကားေနရတဲ့ ဆူညံသံေတြဟာ အဲဒီမွာလည္း ရွိေနလိမ့္မယ္။ အဲဒီမွာ အခ်ိန္နဲ႔ေနရာဟာ သူ႔စည္းခ်က္နဲ႔သူ ရွိေနတယ္။
            ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မသိႏိုင္ဘူး။ အဲဒီ ေလာကထဲဝင္ၾကည့္မွပဲ အဲဒီေလာကရွိမွန္း သိတယ္။ မဟုတ္ရင္ မသိဘူး။ မသိေတာ့ မရွိသလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ထားပါေတာ့၊ မသိေပမယ့္ ရွိႏိုင္တယ္လို႔၊ တဖက္ကလည္း မရွိတာကို အေသအခ်ာ သိေနတယ္။
            မရွိဘူး၊ ရွိတယ္၊ မသိဘူး၊ သိတယ္၊ အားလံုး စာထဲမွာရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေသအခ်ာမေျပာႏိုင္တာေတြ အားလံုးစာထဲမွာရွိတယ္။ ခြဲျခားဆံုးျဖတ္ မသတ္မွတ္ႏိုင္တာေတြ အားလံုး စာထဲမွာရွိတယ္။ သီဝရီေတ အေျခခံဥပေဒသေတြနဲ႔ ကန္႔သတ္လို႔မရတာေတြ အားလံုးစာထဲမွာရွိ တယ္။ နိစၥဓူဝ ကိစၥေတြမွာ အေရးမပါလို႔ ေမ့ေပ်ာက္ထားတဲ့အရာေတြအားလံုး စာထဲမွာရွိတယ္။ သူ၊ ငါ၊ ခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္ ကန္႔ထားတဲ့ ျခားထားတဲ့ အရာေတြအားလံုး စာထဲမွာ ေပ်ာက္ကုန္ၾကတယ္။
            အထူးဆန္းဆံုးက စာဆိုတာ စကားလံုးေတြနဲ႔ ေရးထားေပမယ့္ သူ႔အေၾကာင္းအရာေတြက စကားလံုးနဲ႔ ေျပာျပလို႔ မရတာေတြဘဲဲ။ တကယ္တမ္းေတာ့လည္း စကားလံုးေတြဟာ ဒီဘက္ေလာက၊ ဟိုဘက္ေလာက ဆက္သြယ္ထားတဲ့ မႏၲန္ေတြပဲ မဟုတ္လား။
ဒီႏိုဗို

No comments: