Friday, June 1, 2012

သင္ခန္းစာ



            အမ်ားၾကိဳက္ ေရးသားရိုက္ကူးထားေသာ ဝတၳဳ၊ ရုပ္ရွင္မ်ားတြင္ ဗီလိန္မ်ားေျပာေလ့ရွိေသာ စကားတစ္ခြန္း ရွိပါသည္။ဒီေကာင္ကိုေတာ့ မွတ္ေလာက္သားေလာက္ေအာင္ သင္ခန္းစာေကာင္းေကာင္း ေပးရေသးတာေပါ့ကြာဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
            ဟုတ္သည္ရွိ၊ မဟုတ္သည္ရွိ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ထိုစကားမ်ိဳးကို ၾကားရလွ်င္ ဧကန္မုခ် ပြဲေတာ့ၾကမ္းလာလိမ့္မည္ဆိုတာ ၾကိဳတင္ခံစားမိၾကပါသည္။
            ဤေနရာတြင္ သင္ခန္းစာဆိုသည္မွာ နာက်င္မွုႏွင့္ အဓိပၸါယ္နီးစပ္ေနသလို ဆံုးမမွုႏွင့္လည္း တိုက္ရိုက္သက္ဆုိင္ေနခဲ့ပါသည္။ အျခားစကားလံုးတစ္လံုးကို ဌားရမ္းသံုးစြဲရလွ်င္ေတာ့ ေနာင္တ တရားႏွင့္မ်ား ပတ္သက္မွုရွိေနမလားမသိ။
            ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရုပ္ရွင္ျပီးသြားလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္မ်ားအၾကား ေနာက္စရာ စကားတစ္ခြန္းေတာ့ ရသြားၾကပါသည္။ဒီမွာ သူငယ္ခ်င္း၊ သင္ခန္းစာ ေကာင္းေကာင္းလိုခ်င္လားဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
            ဗီလိန္မ်ားက အလကၤာဆန္ဆန္သံုးသြားေသာသင္ခန္းစာကို ဘာေၾကာင့္မ်ား တမွတ္တရ ေျပာဆုိဖို႔လုိပါသလဲဟု ေမးစရာေတာ့ရွိပါသည္။ အေျဖကို စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းတည္းျဖင့္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျဖၾကားဖို႔ရာ ခက္လွပါသည္။
            ေျပာႏိုင္သည္ကေတာ့ ေလာကၾကီးတြင္ ဗီလိန္မ်ားေရာ၊ ဟီးရိုးမ်ားပါ မရွိေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ စိတ္ဝင္စားစရာဆို၍ သင္ခန္းစာမ်ားသာ ရွိပါေတာ့သည္ဟု ေျဖရပါလိမ့္မည္။
            ဘဝတြင္ သင္ခန္းစာမ်ားသည္္ မည္မွ်အထိ အေရးပါေနခဲ့ပါသလဲ။ သင္ခန္းစာမ်ားသည္ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ လိုအပ္ေနခဲ့ပါသလဲ။ တိတိက်က်ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္အခ်ိန္အထိ သင္ယူေနရမွာလဲ။ သင္ယူျခင္းျဖစ္စဥ္သည္ ဘယ္အခ်ိန္တြင္ ျပီးဆံုးမည္လဲမသိ။
            သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကေတာ့ဘဝမွာ သင္ယူလို႔ကို အကုန္ႏိုင္ပါဘူးကြာဟု ညည္းပါသည္။ ဤေနရာတြင္ သူေျပာခ်င္ေသာ သင္ခန္းစာမွာ အမွားအယြင္းမ်ားကို ဆိုလိုဟန္ရွိပါသည္။ သူထုတ္ေဝေသာ ပထမစာအုပ္မွာ မ်က္ႏွာဖံုးတြင္မွ စာလံုးေပါင္းမွားပါသည္။
            ကၽြန္ေတာ္ တစ္အုပ္လံုးကို အနည္းဆံုး ေလးေခါက္ေလာက္ ပရု(ဖ္) ဖတ္ပါတယ္ဗ်ာ၊ မ်က္ႏွာဖံုးကိုေတာ့ ဒီဇိုင္းဆရာအပ္ထားေတာ့ အာရံု သိပ္မစိုက္လိုက္မိဘူးေပါ့ဟု ရွင္းျပသည္။
            ဒုတိယစာအုပ္တြင္ေတာ့ စာလံုးေပါင္း အမွားမပါေတာ့၊ စာအုပ္အခ်ိဳးအစား မွားေနခဲ့ပါသည္။
            ဖလင္သမားကေတာ့ ဒုကၡေပးသြားျပန္ျပီဗ်ာ၊ စကၠဴေတြေတာ့ ကုန္ေတာ့မွာ ေသခ်ာတယ္ဟု ျငီးသြားပါသည္။
            တတိယတစ္အုပ္တြင္ေတာ့ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုလည္းမမွား၊ စာအုပ္ဆိုဒ္လည္း မွန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စာအုပ္ထုတ္ေဝခြင့္ သက္တမ္းတိုးေသာအခါမွ ေဝါဟာရ အသံုးအႏွုန္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အေျပာင္းအလဲျဖစ္သျဖင့္ ဒုကၡမ်ားရပါေသးသည္။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သင္ခန္းစာရတာေပါ့ကြာဟု ကၽြန္ေတာ္ကေနာက္လွ်င္သင္ခန္းစာေတြကေတာ့ လံုေလာက္ျပီ ထင္ပါတယ္ကြာ၊ တစ္ကိုယ္လံုးလည္း ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြခ်ည္းပါပဲဟု ငိုသံပါၾကီးႏွင့္ ေျပာပါသည္။
            အမ်ားအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မၾကာခဏ ရရွိတတ္ေသာ ေနာင္တမ်ားကို ေျဖသိမ့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ယင္းတို႔ကို အေကာင္းဘက္မွ ရွုျမင္ျပီး သင္ခန္းစာဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ေလ့ရွိပါသည္။
            အိမ္နားမွ ဦးေလးၾကီးတစ္ေယာက္သည္ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခန္း အရက္ေသာက္ေလ့ရွိသည္။ သူ၏ အရက္သက္တမ္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္အသက္ထက္ ၾကီးပါသည္။ တစ္ေလာကမွ အသည္းေျခာက္ေရာဂါ ရသျဖင့္ ေဆးရံုတက္ရသည္။ ပါးစပ္မွ ေသြးတပြက္ပြက္ အန္ေနခိုက္တြင္မွဘဝရဲ႕ သင္ခန္းစာတစ္ခုေပါ့ကြာဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔သင္ခန္းစာမွာ အသံုးခ်ဖို႔ရာ အေတာ့္ကို ေနာက္က်ခဲ့ပါျပီဟု ကၽြန္ေတာ္ ျပန္မေျပာခ်င္ေတာ့ပါ။
            ဘဝတြင္ သင္ခန္းစာမ်ားသည္ အသံုးမခ်ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားေနခဲ့ပါျပီလား။ ဒါမွမဟုတ္ အသံုးခ်ဖို႔ရာ ေနာက္က်လြန္းေနခဲ့ၾကျပီလား မသိပါ။ ဤသင္ခန္းစာမ်ားကိုပင္ အျခားစကားလံုး တစ္လံုးျဖင့္အေတြ႔အၾကံဳဟူ၍လည္း ေျပာေနၾကပါေသးသည္။ ဤေနရာတြင္ အေတြ႕ အၾကံဳမ်ားေသာ လူတစ္ေယာက္ဟု ဆိုလုိက္သည္ႏွင့္ ထိုလူသည္ တလြဲတေခ်ာ္ကိစၥမ်ားမွ သင္ခန္းစာေကာင္းေကာင္း ရထားျပီးသူဟု သေဘာေပါက္ထားဖို႔ လိုပါသည္။
            ဤရွုေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ေတာ့ သင္ခန္းစာမ်ားသည္ ႏွစ္လိုဖြယ္ရာေကာင္းေနခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားေသာ သူကို မည္သူမဆို လိုလားၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။
            သမားဆို အုိမွဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။ အလုပ္ေခၚစာမ်ားတြင္ အလုပ္အေတြ႔အၾကံဳ အနည္းဆံုး ဘယ္နႏွစ္ရွိရမည္ဟု ေတာင္းဆိုေလ့ရွိပါသည္။ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ကြင္းထဲပတ္ကန္ေနရေသာ ေဘာလံုးပြဲတြင္ေတာင္မွ ႏိုင္ငံတကာအေတြ႔အၾကံဳတို႔ ဘာတို႔ကို စကားထဲထည့္ေျပာၾကရသည္ မဟုတ္လား။ ဤသို႔ အေတြ႔အၾကံဳကို အေရးတယူေျပာဆိုေနသည္ကို လူငယ္မ်ားကေတာ့ သေဘာက်ၾကမည္မထင္ပါ။ လူၾကီးမ်ားကေတာ့ ခပ္ျမိန္႔ျမိန္႔ျပံဳးျပီး အခန္႔သား နားေထာင္ေနၾကေပလိမ့္မည္။ အေတြ႔အၾကံဳတို႔၊ သင္ခန္းစာတို႔ဆိုသည္မွာ လူငယ္မ်ား အတြက္ေတာ့ ေဆးခါးၾကီးတစ္ခြက္ပင္ မဟုတ္ပါလား။
            တစ္ဖက္ကၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္း သင္ခန္းစာတို႔၊ အေတြ႔အၾကံဳတို႔ ဆိုသည္မွာ အနာဂါတ္အတြက္ က်ိန္းေသေပါက္ အသံုးဝင္လိမ့္မည္ဟု အပ္က်မပ္က် ေျပာဆုိဖို႔ရာ ခက္ေနခဲ့ပါသည္။
            အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စာအုပ္ထုတ္ေဝသူ သူငယ္ခ်င္း၏ အျဖစ္ကိုၾကည့္လွ်င္ ျပႆနာမ်ားသည္ အျမဲသစ္ဆန္းေနသည္ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။ ျပႆနာအသစ္မ်ားကို ေျဖရွင္းပံုအေဟာင္းမ်ားျဖင့္ ေျပလည္ေစႏိုင္ပါ့မလားဆိုတာ စဥ္းစားစရာရွိလာခဲ့ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ အလ်င္စလို ထြန္းကားလာေနေသာ အဆန္းတၾကယ္ နည္းပညာမ်ားအလယ္တြင္ အတိတ္ေန႔မ်ားဆီက သင္ခန္းစာအေဟာင္းမ်ားသည္ မ်က္စိသူငယ္နားသူငယ္ ျဖစ္ေနဖို႔သာ ရွိေနေတာ့သည္ မဟုတ္လား။
            ဤသို႔ ဆိုလိုက္ျပန္သျဖင့္ လူၾကီးမ်ားက ရွဴးရွဴးရွားရွား ျဖစ္သြားၾကျပီး လူငယ္မ်ားက ဝူးဝူးဝါးဝါးျဖင့္ လက္ခေမာင္းထခတ္ခ်င္ ခတ္ၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ မေမ့မေလ်ာ့ ရွိေစခ်င္သည္မွာ ျပႆနာမ်ားရွိေနသေရြ႕ သင္ယူမွုမ်ားလည္းရွိေနဦးမည္ ဆိုတာပင္။ ထုိ႔အျပင္ သင္ယူမွုတိုင္းတြင္ နာက်င္မွုမ်ား အထိုက္အေလ်ာက္ တြဲပါလာႏိုင္ေသးသည္ဆိုတာပင္။
            တစ္ခါတစ္ရံ စဥ္းစားမိလွ်င္ ဘဝဆိုတာ သင္ခန္းစာမ်ား စာမ်က္ႏွာအျပည့္ ေရးသားထားေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ႏွင့္ပင္ တူေနေသးေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ေခါင္းမခ်ခင္အခ်ိန္ထိ သင္ယူစရာမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝ ကတည္း ကပင္ သင္ခန္းစာမ်ားကို ေက်ာင္းစာအုပ္ထဲတြင္ သင္ယူခဲ့ၾကရသည္။
            သို႔ေသာ္ သည္လိုအေတြးမ်ိဳးေခါင္းထဲ တစ္ခါမွ် ဝင္မလာခဲ့ဖူးေပ။ စာသင္ႏွစ္ ကုန္ဆံုးသြားသည္ႏွင့္ သင္ခန္းစာမ်ား ကုန္ဆံုးသြားလိမ့္မည္ဟုသာ မွတ္ယူထားခဲ့မိပါသည္။
            သူငယ္ခ်င္းေျပာသလိုဘဝမွာ သင္ယူလို႔ကို မကုန္ႏိုင္ပါဘူးကြာဟု ညည္းတြားတတ္လာေသာ အခ်ိန္တြင္ေတာ့ ဘာကိုမွ ေလာဘတၾကီး သင္ယူဖို႔ စိတ္မပါေတာ့ပါ။
            အခ်ိဳ႕ေသာ ဘာသာတရားမ်ားတြင္ ဘဝအဓိပၸါယ္ကိုသင္ယူျခင္းဟု ဖြင့္ဆုိၾကပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ တစ္စံုတစ္ရာကို နားလည္းသေဘာေပါက္ေစဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူျဖစ္လာၾကပါသည္။
            ဥပမာ- မိန္းမဘဝကို နားလည္စာနာမွုမရွိ၊ အႏိုင္က်င့္ ႏွိပ္စက္တတ္ေသာ ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ေစရန္ အေကာင္းဆံုးနည္းမွာ မိန္းမလုပ္ခိုင္းျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ထုိသူသည္ ေနာက္ဘဝတြင္ မိန္းမအျဖစ္ ျပန္လည္ ေမြးဖြားလာပါသည္။
            စစ္သားဘဝ၏ အမိန္႔နာခံရျခင္း၊ စည္းကမ္းေသဝပ္ျခင္း စသည္တို႔ကို နားလည္စာနာမွုမရွိေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ ေနာင္ဘဝတြင္ စစ္သားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ျပန္လည္ေမြးဖြားလာျခင္းျဖင့္ စစ္သားဘဝကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္သြားေပလိမ့္မည္။
            ဤအျမင္ျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ေတာ့ ဘဝဆိုတာ ေလ့က်င့္ကြင္းတစ္ခုပမာ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့ျပီးျပီလဲ ဆိုတာထက္ ဘာေတြနားလည္ခဲ့ျပီလဲဆိုတာက ပိုအေရးပါေနခဲ့သည္။ ဘယ္လိုေနထိုင္ခဲ့သလဲဆိုတာထက္ ဘယ္လုိသင္ယူခဲ့သလဲဆိုတာက ပိုအဓိကက်ေနခဲ့သည္။
            တစ္ခါတစ္ရံ မိုးသက္ေလျပင္းမ်ား က်ေရာက္ႏိုင္သည္ဟုဆိုေသာ မိုးေလဝသ သတိေပးေၾကညာခ်က္တစ္ခုလိုပင္ သင္ခန္းစာမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ခရီးလမ္းပန္းတစ္ေလွ်ာက္ အျမဲလို သတိေပးေနခဲ့သည္။ ထိုသတိေပးခ်က္မ်ားသည္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အသံုးဝင္ ေကာင္းဝင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အလြန္အကၽြံ ျဖစ္သြားခဲ့လွ်င္ေတာ့ အေၾကာက္လြန္ျခင္း phobia အဆင့္ ေရာက္ရွိသြားႏုိင္ပါသည္။
            ထိုအခါ ဘရိတ္ျငိေနေသာ ကားတစ္စီးလို တြန္႔ဆုတ္တြန္႔ဆုတ္ျဖင့္ ဘာကိုမွ မလုပ္ရဲမကိုင္ရဲ လူညြန္႔တံုးဖို႔ရာ ရွိေနခဲ့သည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ေတြ႔ခဲ့ၾကံဳခဲ့ရသမွ် သင္ခန္းစာမယူတတ္သူအဖို႔ ဘရိတ္ေပါက္ေနေသာ ကားတစ္စင္းလို ဟိုဝင္တိုက္၊ ဒီဝင္တိုက္ႏွင့္ မေမွာက္မခ်င္း ခရီးဆက္ ေနေပဦးမည္။
            တကယ္ေတာ့ သင္ခန္းစာဆိုသည္မွာ တစ္ေနရာေရာက္လွ်င္ နာမည္တစ္မ်ိဳးေပးေလ့ရွိေသာ လူလိမ္တစ္ေယာက္ႏွင့္တူပါသည္။ အမွားအယြင္းတစ္ခု ၾကံဳရတိုင္း အသြင္သ႑ာန္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေပၚလာေလ့ရွိပါသည္။ ၎၏ အႏွစ္သာရကေတာ့ တစ္ခုတည္းသာ။ လြဲေခ်ာ္မွုတိုင္းတြင္ ၎၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ အမွန္တရားတစ္ခု ရွိလိမ့္မည္ဟု ၾကိဳတင္ခံယူထားေသာ လူ႔စိတ္၏ ဆင္ျခင္တတ္ေသာ သဘာဝတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
Voice Journal

No comments: