Thursday, March 22, 2012

အသံနဲ႔ေရးတဲ့အက္္ေဆး

စာဖတ္ပိရိသတ္မ်ားခင္ဗ်ား
စာရွုသူမ်ားအတြက္ မၾကာမီွ ထြက္ရွုလာေတာ့မည့္ စာေရးသူ၏ အက္ေဆးေပါင္းခ်ဳပ္ မစဥ္းစားမိတဲ့ကိစၥ ကို ၾကိဳတင္ခံစားနိင္ရန္ အျမည္းအေနျဖင့္ ယခု အသံနဲ႕ ေရးတဲ့ အက္ေဆး ကို တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ယခု အက္ေဆးမွာ စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳတိုက္ထုပ္ ျမန္မာအက္ေဆး ၁၀၀ တြင္ ေဖာ္ျပျပီး ျဖစ္ေသာ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ မဖတ္ရွုရေသးသူမ်ား အတြက္ ဘေလာ့ေပၚ တင္လိုက္ပါသည္။


အသံနဲ႕ ေရးတဲ့ အက္ေဆး
သင္ကာရာအိုေကဆိုဖူးပါသလား မိတ္ေဆြ၊ မဆုိဖူးေသးဘူးဆိုလွ်င္ျဖင့္ နီးစပ္ရာဆိုင္တစ္ဆိုင္ သို႔အျမန္ဆံုးေျပးကာ ပိုက္ဆံတစ္ရာဖိုးေလာက္ေတာ့ ျမည္းစမ္းသည့္အေနႏွင့္ ဝင္ေရာက္ေအာ္ဟစ္ သင့္ပါသည္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း သင္တုန္းဓားတစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ရွိစုမဲ့စု ဆံပင္ေလးကို ရိတ္ျဖတ္ကာ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ၀င္သင့္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေလာကီလူသားတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ကာရာအိုေက မဆိုတတ္ဘဲ ၂၁ ရာစုထဲ၀င္ရန္ မသင့္ေသာေၾကာင့္ပင္။
ညႊန္းလွေခ်လားဟုဆိုလွ်င္လည္း မတတ္ႏိုင္ပါ။ ကာရာအုိေကယဥ္ေက်းမွုသည္ ဂလုိဘယ္ လိုင္ေဇးရွင္းထက္ပင္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေသာသေဘာရွိသည္။ ဂလုိဘယ္လိုင္ေဇးရွင္းကို ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္သူမ်ားရွိေသာ္လည္း ကာရာအိုေကယဥ္ေက်းမွုကို ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပသည္ဟု တစ္ခါမွ် မၾကားမိ။ ဂလုိဘယ္လိုင္ေဇးရွင္းသည္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမွုကို ပိုမိုႀကီးမားေစႏိုင္သည့္ အႏၲရာယ္ ရွိေသာ္လည္း ကာရာအိုေကယဥ္ေက်းမွုကေတာ့ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး မည္သူမဆို မိုက္တစ္လံုး လက္ထဲေရာက္သည္ႏွင့္ သူ႔စိတ္ထဲရွိရာ ေအာ္ဟစ္ဖို႔ရာ တန္းတူအခြင့္အေရးရွိေနခဲ့ေပသည္။ ဤသည္မွာ ကာရာအိုေကယဥ္ေက်းမွု၏ ထူးျခားေသာ ဝိေသသဟုပင္ ဆိုရေလမလားမသိ။
တကယ္တမ္း စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ ဤသို႔စိတ္ထဲရွိရာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖြင့္အန္ႏိုင္ျခင္းမ်ိဳးကို အျခားေသာနယ္ပယ္မ်ားတြင္ ရရွိႏိုင္ဖို႔မလြယ္ကူပါ။ သင္သည္ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ဦး၊ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေလာင္းတစ္ဦး ဆိုပါစို႔၊ သင့္စိတ္ထဲရွိရာသာ ေျပာလိုက္လွ်င္ သင့္အနာဂါတ္သည္ မပြင့္လိုက္ရ ဘဲ ေၾကြသြားေပလိမ့္မည္။ အသည္းၾကားမွ မဲတစ္ျပားရဖို႔ ဤမွ်မလြယ္ကူပါ။ သင္သည္ လူအမ်ား၏ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနမွုမ်ားကို အစဥ္အျမဲ အနံ႔ခံေနရေပမည္။ လူအမ်ား၏ ခ်င္ျခင္းတပ္ေနမွုမ်ားကို (စကားလံုးမ်ားျဖင့္ျဖစ္ေစ) အာသာေျဖေပးႏိုင္ရေပမည္။
တစ္ဖန္ သင္သည္ ကုမၸဏီႀကီးတစ္ခု၏ CEOတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟု သေဘာထားၾကည့္ လိုက္ပါ။ သင္၏ ပထမဦးဆံုးႏွင့္ အေရးႀကီးဆံုးတာဝန္မွာ စေတာ့ရွယ္ယာဝင္မ်ားကို ခမ္းနားထည္ဝါ ေသာ အိပ္မက္တစ္ခုျဖင့္ အိပ္ေမြ႕ခ်ထားေပးႏိုင္ဖို႔ပင္ျဖစ္သည္။ ဤအတြက္ ကုမၸဏီ၏ အတြင္းေရး မ်ားကို ႏ်ဴးကလီးယားေဖာ္ျမဴလာတစ္ခုလို ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ဖို႔ လိုေပသည္။ ဤသို႔ မဟုတ္ဘဲ ႏွုတ္ဖြာ မိလွ်င္ေတာ့ အိပ္မက္ေကာင္းတုန္း အႏွိုးခံလိုက္ရသလို ေဒါသတႀကီး တုံ႔ျပန္မွုမ်ားသာ စိတ္မေကာင္း စြာ လက္ခံရရွိေပလိမ့္မည္။
ဤသို႔ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြါးေရးနယ္ပယ္တြင္ပင္ ခ်ဳပ္ထိန္းမွုမ်ားႏွင့္ ယဥ္ေက်းေနရလွ်င္ တရားစီ ရင္ေရး နယ္ပယ္တြင္ေတာ့ ေျပာစရာမရွိေတာ့၊ ဥပေဒ၏အထက္တြင္ မည္သူမွ်မရွိဟု ဆိုထားသည္ မဟုတ္ပါလား၊ မွန္ပါသည္၊ ဥပေဒ၏အထက္တြင္ ဘုရားသခင္ေတာင္ ေနလို႔မရပါ။ လူအမ်ားနည္းတူ ဥပေဒ၏ေအာက္တြင္ က်ံဳ႔က်ံဳ႔ေလးဝပ္ေနရပါသည္။ စကားက်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေျပာဖို႔ဆိုတာ ေဝလာေဝး။
ဒါဆို ပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ေကာဟု ေမးစရာ ရွိလာပါသည္။ မွန္ပါသည္၊ ပညာေရး၏ သေဘာသဘာဝမွာ ေလ့လာျခင္း၊ သံုးသပ္ျခင္း၊ ေဝဖန္ျခင္းႏွင့္ တန္ဖိုးျဖတ္ျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အျခားေသာ နယ္ပယ္မွာထက္စာလွ်င္ ပို၍ ပြင့္လင္းေသာ၊ အေသမဆုပ္ကိုင္ေသာ၊ အရည္ ဆန္ေသာ (Fluidity)္ သေဘာရွိေပသည္။
သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္သည္ ပညာရပ္မ်ား ကပ္ေရာဂါတစ္ခုလို အလွ်င္အျမန္ ေပါက္ဖြားပ်ံ႕ႏွံ႔ ေနေသာ ေခတ္ကာလႀကီးျဖစ္သည္။ ကျပားဘာသာရပ္မ်ား အမ်ားအျပား ေပၚေပါက္လာသလို (ဥပမာ- ဇီဝသခ်ၤာ)၊ ဖေအမေပၚေသာဘာသာရပ္မ်ား (ဆုိလိုသည္မွာ ပင္ရင္းဘာသာရပ္တစ္ခုမွ ဆင္းသက္လာျခင္းမဟုတ္) ဥပမာ - အနာဂါတ္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနယ္ေျမ ေတာင္းဆိုကာ ခပ္တည္တည္ ခြဲထြက္လာခဲ့ေသာ ဘာသာရပ္မ်ား (ဥပမာ - ဇီဝနည္းပညာ) စသည္ တို႔ကလည္း အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္။
ယေန႔ ပညာရပ္နယ္ပယ္၏ ျပႆနာမွာ လြတ္လပ္စြာ မေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းမဟုတ္၊ သင္သည္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ နားေထာင္မည့္သူ မရွိပါ။ နယူတန္၏ ေျပာဆိုမွုမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရာစုေခတ္သံုးခုၾကာ၊ တအံ့တၾသ တရိုတေသ နားေထာင္ခဲ့ၾကသည္။ ယေန႔ ဤသို႔ နားေထာင္မည့္သူ မရွိေတာ့။ အားလံုးမွာ ပညာရပ္ပင္လယ္ႀကီးထဲတြင္ ကိုယ္စီကိုယ္စီ အသက္လု ကူးခတ္ေနခဲ့ၾကသည္။ ကိုယ္စီကုိယ္စီ ေအာ္ဟစ္ဆူပြက္ ေနခဲ့သည္။ မိမိနယ္ပယ္မွလြဲ၍ အျခားပညာ ရပ္မ်ားကို စိတ္လည္းမဝင္စားႏိုင္၊ အခ်ိန္လည္း မေပးႏိုင္ေတာ့။
သင္သည္ ကြန္ပ်ဴတာပရိုဂရမ္ေရးဆြဲသူ တစ္ေယာက္ပဲဆိုၾကပါစို႔။ သင္တတ္ထားျပီးေသာ Programming Language သည္ ေနာက္ေျခာက္လ တစ္ႏွစ္ၾကာသည္ႏွင့္ model ေအာက္သြားလိမ့္ မည္ဆိုတာ သင္လက္ခံထားရေပမည္။ ေနာက္ေပၚလာေသာ Language ကို အလွ်င္အျမန္ သင္ယူႏိုင္ ဖို႔ သင္ႀကိဳးစားရေပမည္။
သို႔ေသာ္ ပညာရပ္တစ္ခုကို ေလ့လာသင္ယူရသည္မွာ ေနာက္ဆံုးေပၚ ကားတစ္စီးကို လဲလွယ္ စီးနင္းရသေလာက္ေတာ့ မလြယ္ကူပါ။ ပညာေခတ္၏ လုိက္တမ္းေျပးတမ္း ကစားပြဲတြင္ အမ်ားစုမွာ အေမာေဖာက္ေနခဲ့သည္။ သီခ်င္းကို ကီးဝင္ေအာင္ မဆိုႏိုင္ၾကေတာ့။
ဒါကေတာ့ လုိရာဆြဲလြန္းအားႀကီးသည္ဟု ဆိုခ်င္ကဆိုႏိုင္ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ အားလံုး လည္း ကိုယ္လုိရာကိုယ္ဆြဲေျပာေနၾကသည္မဟုတ္ေလာ၊ ဖရန္စစ္ဖူကူယားမားက သမိုင္းနိဂံုးခ်ဳပ္ျပီဟု ေျပာသည္။ ဆရာဒဂုန္တာရာက သမိုင္းသည္ ဘယ္ေတာ့မွ မဆံုးဟု အခုိင္အမာဆိုသည္။ သူတို႔ နားလည္ထားေသာ သမိုင္းခ်င္းကလည္း မတူၾက။ ဆင္ျမဴရယ္ဟန္တင္တမ္က ယဥ္ေက်းမွုခ်င္း တုိးတက္မွုေတြ ၾကံဳရဖြယ္ရွိသည္ဟု ေဟာကိန္းထုတ္သည္။ ေတာ့ဖလာကလည္း လွိုင္းစီးရင္း သီခ်င္း ဆိုေနသည္။ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ကေတာ့ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္ေသာ အေရးအသားမ်ား (Grand Narrative)ကို တစ္ကိုယ္ေတာ္ ျဖိဳခ်လို႔၊ အေရးထဲ Deconstruction ကို ဘာသာလုျပန္ေနသူမ်ားက ရွိ ေသးသည္။
ဤသည္တို႔မွာ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ရွဳခင္းကို ျမင္လြယ္ေအာင္ ကာလာတင္ေပးလိုက္ျခင္းသာ၊ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သင္သည္ ၂၁ရာစုထဲဝင္မည္ဆိုလွ်င္ ကာရာအိုေက ဆိုတတ္ရံုသာမက ပို႔စ္ေမာဒန္ ကိုလည္း ေလ့လာလိုက္စားဖို႔ လုိအပ္ေသာေၾကာင့္ပင္။
စကားစဥ္ကို ျပန္ေကာက္ရလွ်င္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြါးေရး၊ ပညာေရး၊ တရားစီရင္ေရးနယ္ပယ္ အသီးသီး၏ ေစာင့္စည္းရမွု၊ ခ်ဳပ္တည္းရမွု၊ ခက္ခက္ခဲခဲ ေျပးလႊားရုန္းကန္ေနရမွုမ်ားကို တင္ျပခဲ့ပါ သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ လြတ္လပ္မွုကို နတ္ဘုရားလို ကိုးကြယ္ၾကေသာ အႏုပညာနယ္ပယ္တြင္ေရာ၊ မွန္ပါ သည္၊ အႏုပညာသည္ (Self Expression) အတၱေဖာ္ျပခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ တသီးတသန္႔ႏိုင္မွု (Uniqueness)ကို ထင္ထင္ရွားရွား ေဖာ္ျပျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ စိတ္ယားယံမွုကို လူျမင္သူျမင္ ေျဖေဖ်ာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ရူးသြပ္မွု(Craziness) လိုသည္။ တပ္မက္မွု (Passion) လိုသည္။ အခံပါရမီ လိုသည္။ လူတိုင္း အႏုပညာသမား မျဖစ္ႏိုင္။
သို႔ေသာ္ ထူးဆန္းသည္မွာ လူတိုင္းနီးပါး အႏုပညာရွင္ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့ၾကသည္။ ဟစ္တလာက ပန္းခ်ီဆြဲသည္။ ဥကၠ႒ႀကီးေမာ္က ကဗ်ာစပ္သည္။ အိုင္းစတိုင္းက တေယာထိုးသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ လူတိုင္း၏ ရင္ထဲတြင္ မိုက္ခရိုဖုန္းတစ္လံုး ရွိေနသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာကုိဆိုရ မွန္းမသိ။ မဖန္တီးတတ္၊ ထိုအခါ သူမ်ားဖန္တီးျပီးသား အႏုပညာကိုပင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး သီဆိုဖို႔ရာ ရွိသည္ မဟုတ္လား။
ထိုအခါ ကာရာအုိေကဆိုင္မ်ားသို႔ သူ႔ထက္ငါဦးေအာင္ ေရာက္လာၾကေတာ့သည္။ ထုိအထဲ တြင္ တေနကုန္ ကြန္ျပဴတာတစ္လံုးေရွ႕ အက်ဥ္းက်ေနရရွာေသာ ပရိုဂရမ္မာတစ္ေယာက္ ပါႏိုင္သလို ဖုန္းႏွစ္လံုး တစ္ျပိဳင္တည္းဆက္ကာ ဦးေႏွာက္မွလည္း ဂဏန္းတြက္စက္တစ္လံုးလို အဆက္မျပတ္ တြက္ေနရရွာေသာ စေတာ့ပြဲစားတစ္ေယာက္လည္း ပါႏိုင္သည္။ လူေတြကို တေနကုန္ ျပံဳးရလြန္း သျဖင့္ ပါးေၾကာမ်ားေညာင္းညာေနရွာေသာ ဟိုတယ္(Receptionist) ေခ်ာေခ်ာေလးလည္း ပါသလို၊ ရွုပ္ေထြးဆူပြက္ေနေသာ ယာဥ္ေၾကာမ်ားၾကား တစ္ေနကုန္ေမာင္းေနရရွာေသာ တကၠစီ ဒရုိင္ဘာ လည္း ပါသည္။ ရံုးေတာ္တြင္ ဝတ္လံုႀကီးတကားကားျဖင့္ တစ္ေနကုန္ စိတ္အိုက္ေနေသာ ေရွ႕ေနႀကီး ပါသလို၊ တစ္ေနကုန္ အိမ္ဗာဟီရကိစၥမ်ားႏွင့္ စိတ္ေညာင္းညာေနရွာေသာ အိမ္ရွင္မမ်ားလည္း ပါပါ သည္။ ေက်ာင္းသားအရြယ္လူငယ္မ်ားကေတာ့ ဆိုဖြယ္မရွိ။ ဒါသူတို႔ေခတ္၏ အေဆာင္အေယာင္ တစ္ခု မဟုတ္လား။
သင္သည္ တြံေတးသိန္းတန္၏ ေက်းလက္ေတးမ်ားကို စိတ္ထဲရွိသလုိ ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဟယ္ရီလင္း၏ ျဂိဳလ္သားတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ကို အျပတ္ဟဲဖို႔ ပါးစပ္ျပင္ထား ျပီးပါျပီ။ ဤအတြက္ ဘာျပႆနာမွ မရွိပါ။ (အလွည့္မေက်ာ္သြားဖို႔ဘဲ လုိပါသည္) ဒါ ဆရာဒဂုန္တာရာ ေျပာေသာ ဗဟုဝါဒပင္ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႔ဆိုလွ်င္ တပ္မေတာ္ စစ္ခ်ီေတးကိုပင္ စိတ္အားတက္ၾကြစြာ ဆိုေနေသးသည္။ ေကာင္းပါသည္။ ရဲစိတ္ရဲမာန္မ်ား တဖြားဖြားေပၚလာႏိုင္သည္ မဟုတ္လား။
အဓိကမွာ ကိုယ့္အသံကိုယ္ သာယာေနဖို႔ပင္။ (အသံနာဆပ္စစ္ေရာဂါဟု ဆိုခ်င္လည္း ဆိုပ ေစ) ေဘးမွ လူေတြ ဘယ္သို႔ထင္ထင္ အေရးမဟုတ္ပါ။ ရင္ထဲတြင္ ဘယ္တုန္းကမွန္းမသိ ဝင္ေရာက္ ေနခဲ့ေသာ ခံစားမွုမ်ားကို ေဖာ္ျပႏိုင္ဖို႔သာ အေရးႀကီးပါသည္။ အက်ိတ္အခဲတစ္ခုလို ျဖစ္ေနေသာ စိတ္တင္းက်ပ္မွုမ်ားကို အမွုန္႔ျဖစ္သြားေစဖို႔သာ အဓိကက်ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္လံုး ကံၾကမၼာဆိုးတစ္ခုလို ကိန္းေအာင္းေနေသာ အငံု႔စိတ္မ်ားကို အျပင္းစားသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖင့္ ရွင္းထုတ္လုိက္ဖို႔သာ လုိအပ္ပါသည္။ ဟိုသည္ ျပန္႔က်ဲ ေနေသာ အတၱစိတ္မ်ားကို သီခ်င္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္ လွလွပပဟစ္ေၾကြးလိုက္ျခင္းျဖင့္ ပို၍ ေနသာထိုင္သာ ရွိလာေပလိမ့္မည္။ လည္ေခ်ာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ရြစိရြစိျဖင့္ ဆန္တက္လာေသာ စကားလံုးမ်ားကို ဤနည္းျဖင့္သာ ဆႏၵေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္ေပမည္။
ကာရာအုိေကအေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာေနသည္ဟုေတာ့ မထင္ေစခ်င္ပါ၊ ဤကာရာအုိေကစက္ မ်ားကို မည္သူမည္ဝါ စတင္တည္ထြင္ခဲ့သည္ဟုပင္ ကၽြန္ေတာ္ ဂဃနဏ မသိပါ။ ယခု ကာရာအုိေက ဆိုေနၾကေသာ လူအမ်ားစုလည္း အေသအခ်ာ သိၾကမည္ မထင္ပါ။ သိလွ်င္လည္း စိတ္ဝင္စား ၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ဤသည္မွာလည္း ေမ့လြယ္ေပ်ာက္လြယ္ႏိုင္ေသာ ယေန႔ေခတ္၏ ေက်းဇူးမဲ့မွု လကၡဏာတစ္ရပ္ပင္ မဟုတ္လား။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ကာရာအိုေကယဥ္ေက်းမွုသည္ မက္ေဒါနယ္ကမာၻ၏ နယ္ပယ္ကိုပင္ ေက်ာ္လြန္၍ ေက်းလက္ဇနပုဒ္အထိ ခရီးဆန္႔လ်က္ရွိေပသည္။ ေရာက္ေလရာ အရပ္တြင္လည္း ဝမ္းပန္းတသာ ၾကိဳဆိုမွုမ်ားကို ခံေနခဲ့ရသည္။ နယ္ပယ္အသီးသီး၏ တင္းက်ပ္ဖိစီးေနမွုမ်ားကို ေပါ့ေပါ့ ပါးပါး ဖယ္ရွားေပးေနေသာ ဤအရာသည္ တကယ္ေတာ့ ေခတ္ႏွင့္အညီ ေပၚထြန္းလာေသာ အာလာဒင္မီးခြက္တစ္လံုးပင္။
ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္သည္၊ အကယ္၍သာ ဘုရားသခင္သည္ ကာရာအုိေကစက္တစ္လံုး ကိုသာ ေစာေစာစီးစီး ဖန္ဆင္းႏုိင္ခဲ့လွ်င္ ကိန္းႏွင့္ေအဘယ္တို႔ ယခုလို ရန္သူမ်ား ျဖစ္လာၾကပါ့မလား မသိ။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ ကာရာအိုေကစက္တစ္လံုးေရွ႕တြင္ အတူတကြ ဟစ္ေၾကြးေနၾက ေသာ ညီအစ္ကိုႏွစ္ဦးအျဖစ္သာ ျမင္ေယာင္ေနမိပါသည္။
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၊ ၂၀၀၄၊ စတိုင္သစ္မဂဇင္း

2 comments:

Thintlu said...

ကိုစိန္
အသံနဲ႔ေရးတဲ့အက္ေဆးက ျမန္မာအက္ေဆး (၁ဝဝ) ထဲ ပါဖူးတယ္ မွတ္တယ္။

ဒီႏိုဗို said...

မွန္ပါ့ ဆရာေရ႕ မွတ္မွတ္သားသား ရွိလွခ်ည့္လား မနာလိုဆရာေကာင္းတဲ့ သင့္လူေနာ္